tips för trötta leder

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 38
  • Visningar Visningar 3 053
Sv: tips för trötta leder

det hjälpt lite men inte tillräckligt va jag tycker iaf ;)

E-vitamin gör att hästen inte blir lika trött i musklerna och belastar då inte lederna lika mycket. Det funkar på min häst iaf.

det är väl plånboken som säger nej... men kanske, du får gärna berätta mer :D varför började du och vilka skillnader har du märkt? :)

öka mängden då? har hört dem som ger en dl. Men jag vet inte om man kan överkonsumera de. Mer än 1 dl skulle jag aldrig ge i a f. när jag ska börja ge så ska jag börja ge 1 msk. Sen kanske du borde kolla upp hästen om de blir värre?

Flexijoint använder jag på min tävlingshäst(dressyr) är jättenöjd med det. Det innehåller ju dessutom både MSM, glucosamin och nått mer "super" ämne som jag inte kommer ihåg namnet på:smirk: Jag tror faktiskt att man får vad man betalar för med dom här preparaten!

Jag har hört nånstanns att man inte ska ge hästar gurkmeja som man kan köpa i vanlig affär - nån mer som hört det?

jaa du, den frågan vill jag med ha svar på. Många säger att man kan ge den man köper i kryddhyllan i affärer, vissa köper i hästaffärer. Man kan tydligen köpa i hälsokostbutiker med. Vilket som är bäst vet jag inte. men köper man det som säljs i affärer så vet man ju åtminstonde vad som är i.

jag har hört det, men även hört de som ger den som säljs i vanliga affärer med gott resultat. Vad man ska tror o inte tro är svårt

jag har haft gurkmejja från affärn iaf och från ett företag som säljer till storkök, billigt och bra :)

Lätta på ledernas belastning???

hur menar du lite mer specifikt? hon har ridits typ 2 ggr på 3 månader (skrittat ut) och jag har nyss satt igång henne genom att tömköra in henne så det har vi gjort ett par ggr senaste månaden. om det nu var så du menade? :idea:

Prova att leda ut kusen till en nyponbuske och se om han kanske vill plocka lite själv?
Som jag skrev tidigare så äter aramis min 23 åring nypon direkt från buskarna.
Du kan ju ta en promenad och ta på dig handskar och ta med en ica kasse så kan ni plocka tillsammans :idea:

det ska jag göra :)

är det stor skillnad på nyponpulvret man köper på mataffär och det som de säljer till häst? nån som vet?

det är väl plånboken som säger nej... men kanske, du får gärna berätta mer :D varför började du och vilka skillnader har du märkt? :)

Hej,

Jag skickar Pm till dig :)

Lukas fick börja med Flexijoint i sommras, han var under igångsättning efter en kotledsinflamation och vi hade provat Glucosamin utan effekt.

Efter en tids använding av Flexijoint så tycker vi han är märkbart mjukar i lederna, mindre tendens till gallighet, knäppningarna i bakbenet har upphört och ryggontet har inte återvänt. Dock kan det med ryggontet inte ha kommit tillbaka ha med byte till bomlös sadel att göra.

Vi är dock nöjda med resultatet och kommer att fortsätta ge det så länge vi ser resultat.

~Ingrid

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 646
Senast: Gunnar
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 821
Senast: ildiko
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 076
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 667
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?