Tips i vardagen

Jag undviker mejeriprodukter i overnight oats av den anledningen. Tycker det blir bättre med antingen smoothie, eller också ett vegetabiliskt mjölkalternativ, t ex kokosmjölk eller mandelmjölk. Jag brukar ha i lite av varje - frysta bär, havregryn, linfrön…
Ah! Ska testa med vegetabiliskt alternativ!
 
Åh, jisses, om jag skulle packa hö för en vecka i taget skulle det bli 42 höpåsar.... 🤪 (två hästar som får hö till varje måltid året om).
Jag brukar göra det varannan dag så jag har en dags "frist" :D

Nu går det bara 3 åt gången så går ganska snabbt att göra men att packa höpåsar är ju det tradigaste som finns :rofl:
 
Åh, jisses, om jag skulle packa hö för en vecka i taget skulle det bli 42 höpåsar.... 🤪 (två hästar som får hö till varje måltid året om).

Det är möjligen den tristaste stallsyssla jag vet men just därför funderar jag på att köpa på mig lite fler påsar och göra mina portioner en gång i veckan - till tre hästar... dock så får de frukost och lunch i samlad portion så "bara" kväll och natt att dela upp. Typ 35 styck åt gången om jag kan packa ner hela frukost- och lunchpaketen i en storsäck.
 
Appen Påminnelser på IPhone. Man gör en lista som man döper till typ ”Inköpslistan” och sedan väljer man att dela med dom man vill. Alltså den appen som redan är förinstallerad på alla IPhones. Men finns säkert andra appar speciellt för det också men vet inte om de går att röststyra med Siri då.
Säger bara till Siri att ”lägg till olja på inköpslistan” så gör telefonen det åt en!
Vet du om det finns någon som fungerar om man har olika mobiler?
Jag har Samsung och sambon iPhone.
 
Åh, jisses, om jag skulle packa hö för en vecka i taget skulle det bli 42 höpåsar.... 🤪 (två hästar som får hö till varje måltid året om).
Ja det blir många påsar även på en häst även om det bara är hälften :) men det är skönt att slippa stå med skiten varje dag. Jag hatar att packa hö. Det är det tråkigaste med hästeriet tycker jag.
 
Ja det blir många påsar även på en häst även om det bara är hälften :) men det är skönt att slippa stå med skiten varje dag. Jag hatar att packa hö. Det är det tråkigaste med hästeriet tycker jag.
Svårt att påverka om man är installad, men själv får jag säga att köpa hö i småbal har förbättrat mitt liv :D
AVSKYDDE att stå och rulla av hösilage från en rundbal (speciellt när det alltid skulle vara någon som drog ut istället för att rulla ...).
 
Svårt att påverka om man är installad, men själv får jag säga att köpa hö i småbal har förbättrat mitt liv :D
AVSKYDDE att stå och rulla av hösilage från en rundbal (speciellt när det alltid skulle vara någon som drog ut istället för att rulla ...).
Jag är åxå installad men köper eget hö. Småbalar existerar knappt här och kostar dessutom så mycket så det är inte ekonomiskt försvarbart när man har stor häst. Kanske om man har ponny som inte äter nått
 
Ja det blir många påsar även på en häst även om det bara är hälften :) men det är skönt att slippa stå med skiten varje dag. Jag hatar att packa hö. Det är det tråkigaste med hästeriet tycker jag.
Jag köper småbalar till mina två och det går åt ca 13 kg/dag åt dem. Det största problemet är nog att jag inte skulle få plats att hysa 42 packade höpåsar någonstans.....
 
Jag är åxå installad men köper eget hö. Småbalar existerar knappt här och kostar dessutom så mycket så det är inte ekonomiskt försvarbart när man har stor häst. Kanske om man har ponny som inte äter nått
Synd! Priset kan ju verkligen variera beroende på var man är.
Vi har två stora och en shettis hemma, så för oss är det perfekt :)
 
Jag köper småbalar till mina två och det går åt ca 13 kg/dag åt dem. Det största problemet är nog att jag inte skulle få plats att hysa 42 packade höpåsar någonstans.....
Jag ger 13-14 till min när hon äter som mest. Vi har snålt med utrymme pga att stallägarens man använder typ nästan hela logen till sin skräpsamling men det går att göra sig plats.
 
Ja hö generellt är inte dyrt här men om du ska ha småbal så är det hutlösa priser.
Vad är hutlöst? Jag betalar (eller har i alla fall gjort hittills - vi får se hur det blir i höst :nailbiting: ) 3,60 kr/kg + moms för VÄLDIGT fint småbalshö. Helt okej pris för allt jobb "min" bonde gör, tänker jag... :)
 
Vad är hutlöst? Jag betalar (eller har i alla fall gjort hittills - vi får se hur det blir i höst :nailbiting: ) 3,60 kr/kg + moms för VÄLDIGT fint småbalshö. Helt okej pris för allt jobb "min" bonde gör, tänker jag... :)
3,50 och uppåt. Ingen moms inräknad och inte alltid bästa kvalitet tyvärr
 
Vi har lunchrestaurang på jobbet där vi får köpa subventionerad lunch (38kr ✌🏼), så jag gör aldrig lunchlådor längre. Innan jag träffade min pv så lagade jag aldrig mat på kvällarna, tog bara någon äggmacka eller yoghurt. Mycket tidsbesparande och ekonomiskt :D


För er som inte har lunchrestaurang på jobbet :p så håller jag med om tipset med robotdammsugare. Så väl värt pengarna och tiden det sparar!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 820
Senast: Fazeem
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
341
Senast: Glimra
·
Fritid Jag tänkte att det hade varit roligt med tråd där vi kan ge varandra tips och idéer på semesterkänsla i vardagen nu under sommaren...
2
Svar
24
· Visningar
2 049
Senast: Kakis
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 462
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp