Tips inför sonens 3-årsdag.

doglover

Trådstartare
Loke fyller 3 år nästa månad. Det känns som en milstolpe, en "stor" grej för mig att han fyller hela 3 år!

Men jag har totalt hjärnsläpp.:confused:
Jag vet vad han ska få i present, men jag vet inte alls vad jag ska göra för honom! Då menar jag typ kalas eller så.
Jag känner inga personer med barn eller sådär och bjuda hem barnen från dagis känns lite tidigt med tanke på att han blir bara 3 år + att min lägenhet är på 65 kvm. Det blir ju väldigt trångt.

Jag tänkte anordna kalas på Lek & Buslandet när han blir lite, lite äldre.

Jag känner som sagt inga med barn och de enda barnen han leker med när jag har honom, är de barn han träffar ute och på dagis.

Är det för uffigt att bara bjuda hem släkten?
Jag har liksom enbart köksbord å stolar och en tresitssoffa som man kan sitta i....
Der känns så bläää att behöva låta gästerna sitta på köksstolar i vardagsrummet om ni förstå hur jag menar... Jag tror absolut inte att de tar illa upp eller så.. Men ändå...

Vi kanske kan åka till Liseberg hela bunten? En lördag eller söndag?

Loke fyller år den 16e september.

Fram med idéer, för här står det still!
 
Sv: Tips inför sonens 3-årsdag.

En treåring uppskattar säkert att släkten hälsar på även om de får sitta på köksstolar i vardagsrummet. Vad spelar det för roll? Huvdsaken är ju att de kommer och att ni får umgås :)
Spara Liseberg tills han blir äldre så kommer han uppskatta det mer.
 
Sv: Tips inför sonens 3-årsdag.

Vad tycker Loke är kul? Finns där någon djurpark i närheten? Gör något som han tycker är riktigt riktigt skoj.
 
Sv: Tips inför sonens 3-årsdag.

Loke absolut älskar Lek och Buslandet i Backaplan, Göteborg.
Han blir så glad varje gång, riktigt hoppas av glädje.

Kanske kan släpa med hans fastrar, farmor, morfar å moster dit...
 
Sv: Tips inför sonens 3-årsdag.

Jag vet att det inte spelar någon roll alls om de får sitta på hårda stolar, men jag vet ju också hur de har det hemma hos sig..

Det är bara snedvridna tankar jag har, men dem finns där ändå..
 
Sv: Tips inför sonens 3-årsdag.

Ha lite "öppet hus" hemma, ang sittplatser så släng ut några filtar på golvet och kalla det inomhus picnic! :idea::D
Barnen har sällan så mycket tankar om hur "det ska vara" utan det är ju upp till varje familj att skapa sina egna traditioner runt födelsedagar, våra fyller båda två på sommaren vilket gör att vi brukar ha "öppet hus" hela dagen och det ramlar in lite folk hela tiden. Men makens släkt bor nära nästan allihopa och har en tradition att uppvakta varandra, sen har vi även en hel del vänner som barn i ungefär samma ålder som oxå brukar komma, så barnen brukar vara väldigt nöjda och glada och trötta... :D

Andra familjer vet jar ha som tradition att födelsedagsbarnet får bestäma vad denne vill göra på sin födelsedag, det kan vara djurparksbesök, tälta eller vad nu man hittar på.
 
Sv: Tips inför sonens 3-årsdag.

:idea: Kan du inte ordna picknick för släkten? Då behöver du ju inte tänka på utrymme. Bara att säga åt folk att det är picknick och att de får ta med egen filt/stol. Efteråt åker du och Loke vidare till Lek och buslandet. De släktingar som vill får gärna hänga med dit också.
 
Sv: Tips inför sonens 3-årsdag.

Jag förstår att du känner att 3-årsdagen är nåt speciellt för för vår son var det en viktig dag han längtade efter länge, första födelsedagen han verkligen var med om.

Vi firade på dagis och jag hade tagit med tårta, dekorationer och sen hade vi lekar på gården. Ganska lagom för 15 barn och fyra vuxna.

Annars hade jag nog gjort som på 2-årsdagen och bjudit hem några nära släktingar. Vi lät gamlingarna sitta i soffan och de yngre (under 30) sitta på kuddar på golvet. Vi bodde då på 47 kvadrat och det gick alldeles utmärkt. En del kom och gick så alla var inte där hela tiden.

Att dra iväg till nåt ställe med för många kan vara svårt då barnet är koncentrerad på annat så då föreslår jag som Fanzia att ni gör det själva efteråt.

Där är det väl isåfall bättre att ta det på en enkel lekplats med intilliggande gräsmatta och picknick om vädret är bra så han kan fokusera på presenter och så.
 
Sv: Tips inför sonens 3-årsdag.

*kl*
Har pratat med Lokes ena faster nu och hon tyckte Liseberg var ett bra förslag. Så vi tittar lite på det. På självla födelsedagen blir det fika med en god tårta hemma. Loke älskar Smarties, M&M, Non Stop osv, så det blir något med det. Jag är värdelös på att baka, men jag ska nog lista ut nåt.:rofl:

Jag tar åt mig alla tips som ni skriver, för man vet ju aldrig vad som händer.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har börjat ha vår dotter blöjfri här hemma. Det går hur bra som helst i stort sett inga olyckor alls, men vi sätter henne på pottan...
Svar
12
· Visningar
2 100
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 493
Senast: AlmostEasy
·
Relationer Vi har en man i vår släkt som blivit totalt genomelak på äldre dar. Han är 91 år. Han blev änkling för 6-7 år sen och därefter har det...
2
Svar
23
· Visningar
3 939
Senast: pimy
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
5 833
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp