Tips och tricks när hästen inte vill gå framåt

Jag väntar ut mina. Låt det ta tid och tappa inte humöret. Så länge de inte går bakåt/backar

Jag brukar ta ett ledande tygeltag bara för att få igång en rörelse framåt. och driva bara för att komma igång. Står still ett tag kanske 1-2 steg framåt men så fort det börjar gå bakåt lägger jag till rejält med skänkel. Behöver inte gå fram med en gång men det får inte gå bakåt.

Nu har jag turen att det händer väldigt sällan. Mina hästar är för stora så jag hoppa inte av i onödan (minsta är 176 den andra över 180) Har hoppat av 1 gång för vardera häst. Skulle klämma mig förbi en skogsmaskin som var igång och då fick jag lov att hoppa av och gå sista biten( 500m istället för att rida ytterligare en timme runt) den andra gången var på unghästen och när jag satt av blev han aldeles förskräckt. För hoppar jag av då måste det vara extra farligt! :rofl:

Lycka till
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 509
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 485
Senast: bobbbo
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 848
Senast: Roheryn
·
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
1 866
Senast: SkorpSmulan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp