Tips om dekaler

Ahi

Trådstartare
Jag ska plocka bort dekaler på min transport. Det är ett namn som sitter på taket, och jag vet att det kommer se ut som att namnet står kvar efteråt, men är det någon som har nått tips på hur man kanske kan få det att synas lite mindre, mer än att klistra på nya då. Har för mig att jag läst i någon tråd men kan inte hitta den nu. Jag tänkte även försöka vaxa taket som börja bli blekt, så tips om bra vax mottages gärna.

Sv: Tips om dekaler

Att få bort det helt tror jag blir svårt, beroende på hur solblekt taket är.

Jag har provat med båtprodukter (typ rubbing/cleaning) på 3 släp, och det blev i alla fall bättre. Egentligen kanske du kan använda bilrubbing, men jag vet inte hur starkt det blir för gelcoaten (ytan) så därför skulle jag använda rubbingen för plastbåtar.

Är bra att du ska vaxa efteråt som skydd efter rengöringen.

Vår släp-ÅF rekommenderar vanligt Sonax-vax som vaxskydd. Jag tror att du kan använda vilket kritfritt vax som helst (enklare att polera och arbeta med). Autosmart eller Turtle är andra bra (men dyrare) märken.

Borde det inte gå att ytbehandla taket med någon typ av lack så att allt blir lika blankt som den del av taket där namnet stått. Jag tycker att du ska ta kontakt med bil-lackeringsfirma, dom vet nog vad man kan göra.

Ytan är inte lackad med samma som t.ex. bilar. Yttersta lagret heter gelcoat.

Båtfirmor kan nog tipsa om vad man kan göra isf. Jag tror inte att det skulle vara värt pengarna...

Edit: Ah du menade samma sak som jag, rubbing o vax. Jag snabbläste och trodde du menade att lacka ytan.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
658
Senast: cowgirl81
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 116
Senast: Skjøldur
·
Utrustning Jag försöker skärpa mig med vården av mina nya ridstövlar (deniro). Mina andra lite billigare stövlar brukade jag spola av i spolspiltan... 2
Svar
21
· Visningar
1 594
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 258
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka