Tips om lös-svansar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Horsemanda
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 905
H

Horsemanda

Jag har ett appaloosasto som då har den här karakteristiska korta, tunna svansen och manen. Och nu är det så att det är väldigt besvärligt för henne på sommaren med alla flugor eftersom svansen bara är så pass lång att hon precis kommer åt att vifta bort flugorna runt juvren. Har nu funderat ett tag på att skaffa en lössvans till henne men jag hittar verkligen ingenstans där man kan köpa sådana.
Men man kanske inte behöver köpa en riktig svans, man kanske kan hitta på något själv. Alla tips är välkommna;)

Sv: Tips om lös-svansar?

Jag har ett appaloosasto som då har den här karakteristiska korta, tunna svansen och manen. Och nu är det så att det är väldigt besvärligt för henne på sommaren med alla flugor eftersom svansen bara är så pass lång att hon precis kommer åt att vifta bort flugorna runt juvren. Har nu funderat ett tag på att skaffa en lössvans till henne men jag hittar verkligen ingenstans där man kan köpa sådana.
Men man kanske inte behöver köpa en riktig svans, man kanske kan hitta på något själv. Alla tips är välkommna;)

En lössvans ska BARA sitta i under tiden du är inne i en klass, alltså tävlar. Den är inte gjord/ till för det endamål du vill, den skulle inte sitta kvar längre än två dagar och efter de skulle din hästs svans vara ännu tunnare.
Fläta hellre in längre balsnören eller liknande.

Sv: Tips om lös-svansar?

Vitt balsnöre som man "trådar upp" lite så det blir som hår? och sen fläta in?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 839
Senast: ildiko
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 086
Senast: Blyger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 865
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Krävande föräldrar
  • Tandfen utan kontanter
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur