Tips om träns med pullarnosgrimma!?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lord Owen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 2 391
L

Lord Owen

jag har tänkt köpa ett nytt träns åt pållen men hittar inte vad jag vill ha. :mad: Så nu undrar jag om någon här vetvar jag kan få tag på ett träns med pullarnos grimma som är lite ljusare brunt, typ tabacco eller liknande? Ska gärna ha ludd på nosdelen så att säga. Gärna bra kvalitetsträns. Någon som har något tips? :confused:

Sv: Tips om träns med pullarnosgrimma!?

Hittade dessa på Henrikssons Ridsport

eqlroxdelux.JPG

"ROX DE LUX
Dyón Glengordon Collection träns med mexicansk nosgrimma.
Mässingspännen, inåtvända spännen till bettet.
Vegetabiliskt läder.
Gummitygel ingår.
Finns i svart och tabacco.
Storlek ponny, cob eller full.
Pris: 595:-
"

fbpullartrans.gif

"FRANK BAINES
Engelskt läder i sin bästa kvalite.
Denna modell med kryssnosgrimma, fårskinnsfodrad nosplatta.
Mässingspännen.
Finns i ponny, cob och full.
Färg: svart, brun eller light havanna.
Pris: 1795:-
"

Och dessa på Hästshopen

SE61128.jpg

"Treadstone - Mexikanskt träns
- Tillverkare: Treadstone
- Leveranstid 6-11 dagar
I engelskt läder med vadderat nackstycke och pannband. Fodrad förhöjd pullargrimma. Färg: Privibrun, Svart, Tabacco
Pris: 758 kr
"

HS7361.jpg

"German Line Träns
- Tillverkare: German Line
- Leveranstid 5-8 dagar
Snyggt designat träns i tyskt läder. Pullarnosgrimma med fårskinn. Vävribbtyglar ingår. Pannband "diamond". Färg: Brun, Svart, Tabacco
Pris:611 kr
"

Senast ändrad av en moderator:

Men enligt vissa här på buke så SKA man ha loopar till ALLA parerstångsbett... :smirk:

Oj, den diskussionen har jag nog missat! :o
Jag kommer nog att förbli obildad i den frågan, alltså... :angel:

(Och nu kanske vi inte ska sabba den här tråden mer...)

Ja titta det är de ju...tittade så hastigt så det såg ut som det inte var fasta ringar :angel: :o

Tack för alla bilder!

Sweet skrev:

eqlroxdelux.JPG

"ROX DE LUX
Vegetabiliskt läder.
Gummitygel ingår.
"[/QOUTE]

Detta var snyggt men var lite för mkt cherry över färgen tycker jag..

Sweet skrev:
fbpullartrans.gif

"FRANK BAINES
Mässingspännen.
"

Klart snyggast! Det där ska nog beställas tror jag, aj för plånboken bara men det får man stå ut med :devil:

Och dessa på Hästshopen

Sweet skrev:
SE61128.jpg

- Leveranstid 6-11 dagar
I engelskt läder med vadderat nackstycke och pannband. Fodrad förhöjd pullargrimma. Färg: Privibrun, Svart, Tabacco
"

Även detta för mkt åt röda hållet tror jag...

Sweet skrev:
HS7361.jpg

"German Line Träns
- Leveranstid 5-8 dagar
Snyggt designat träns i tyskt läder. Pullarnosgrimma med fårskinn. Vävribbtyglar ingår. Pannband "diamond". Färg: Brun, Svart, Tabacco
"

Detta var också mkt snyggt. Och billigare än det första snygga men antagligen sämre kval. också :mad: :crazy:

Ge mig gärna mer tips!

Tack för alla bilder!

Sweet skrev:

eqlroxdelux.JPG

"ROX DE LUX
Vegetabiliskt läder.
Gummitygel ingår.
"

Detta var snyggt men var lite för mkt cherry över färgen tycker jag..

Sweet skrev:
fbpullartrans.gif

"FRANK BAINES
Mässingspännen.
"

Klart snyggast! Det där ska nog beställas tror jag, aj för plånboken bara men det får man stå ut med :devil:

Och dessa på Hästshopen

Sweet skrev:
SE61128.jpg

- Leveranstid 6-11 dagar
"

Även detta för mkt åt röda hållet tror jag...

Sweet skrev:
HS7361.jpg

"German Line Träns
- Leveranstid 5-8 dagar
"

Detta var också mkt snyggt. Och billigare än det första snygga men antagligen sämre kval. också :mad: :crazy:

Ge mig gärna mer tips! Finns det någt billigare träns som ser ungefär ut som Frank Baines tränset här? IIh, det var faktiskt snkitsnyggt men man vill hålla i pengarna :p

WHATTA FUCK!! Jag betalade 900 spänn för detdär treadstonetränset
*morr* jälva hästbutiken... tappar färg har det gjort också.. Köp inte det!
Jag har beställt ett HG-träns från equinet, men det var rätt lång leverandtid på det... :cry:

popeye skrev:
WHATTA FUCK!! Jag betalade 900 spänn för detdär treadstonetränset
*morr* jälva hästbutiken... tappar färg har det gjort också.. Köp inte det!
Jag har beställt ett HG-träns från equinet, men det var rätt lång leverandtid på det... :cry:

muhahahah lurad ;);)

men fettade du in det föra du använde det?

för mig spelar inte leveranstiden så stor roll då jag inte ska ha tränset förrän i höst (hahaha vaddå i förväg) då jag fått min nya hoppsadel med färgen tabacco och jag är ett matchningsfreak (lyxproblem). :devil: :angel: :angel:

Någon som har erfarenhet av frank baines tränset? Skulle vara kul att veta. Och vad är det för träns du beställt popeye? Bild?

Skojjar du! Godammit! Där ser man att det lönar sig att jämföra priser! :mad:
Jo, jag smörjde det med sadeltvål för att få bort skyddsvaxet och fettade sedan med lite effax. Men färgen lossnade lixom bitar på kanterna, precis som den vore ditmålad. Lossnar bara där man drar spännena fram och tillbaka på käkremmen och nedre remmen på nosgrimman. Menmen, det är fint i övrigt och jag orkar inte tjaffsa om reklamation o så...
tränset jag beställde heter Herve Godignon Californie, hade ett sådant i svart förut men nu när jag fått ny sadel så beställde jag ett brunt. Det vet jag att kvalitén är super på, och att man knappt kan titta sig mätt på det :D
1381.jpg

Jag hade ett FB-träns förut, detdär med ovala spännen. Det var fint och hade mjuk och bra kvalitét. Men jag tröttnade på det ganska fort, för det kändes lite simpelt. Tycker mer om de tränsen som är rundsydda eller lite upphöjda, de ser mer arbetade ut på nått sätt. FBtränset är ju rätt enkelt!

popeye skrev:
Skojjar du! Godammit! Där ser man att det lönar sig att jämföra priser! :mad:
Jo, jag smörjde det med sadeltvål för att få bort skyddsvaxet och fettade sedan med lite effax. Men färgen lossnade lixom bitar på kanterna, precis som den vore ditmålad. Lossnar bara där man drar spännena fram och tillbaka på käkremmen och nedre remmen på nosgrimman. Menmen, det är fint i övrigt och jag orkar inte tjaffsa om reklamation o så...
tränset jag beställde heter Herve Godignon Californie, hade ett sådant i svart förut men nu när jag fått ny sadel så beställde jag ett brunt. Det vet jag att kvalitén är super på, och att man knappt kan titta sig mätt på det :D
1381.jpg

Hah! Det är inget mot ett hansbo som jag köpte nyligen! Visserligen bara 500 för det och såg att det var rätt kasst men skulle ha ett in reserv så köpte det på ett presentkort iaf. jag har fått fetta in det med en halv burk effax och nu först är det MJUKT och färgen kanske inte kommer hoppa av direkt...men lite sprickor blir det när amn spänner och så :mad: :angel:

Det där var ju skitsnyggt! Vad kostade det? Synd att man inte fick ludd på nosgrimman bara men det går ju att köpa till. Vad kostade det att köpa det med alla kostnader?

Man blir så jäkla sur över sånt där! Då är det fan värt att betala lite extra så grejjerna är schyssta från början. HGtränset kostar typ 3200 inkl. tyglar. Plattan på nosgrimman har inget fårskinn, men den är mjukt stoppad; jättemysig! med HGgrejjerna är verkligen fina, och håller sig fina även omman använder dem mycket.
Farmland har också jättefina träns, men tyvärr inte i den rätta bruna nyansen mot min sadel :devil:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 235
Senast: valy
·
Hundträning Det får bli en tråd till på en gång. Vi roar oss alltså med lydnadsmoment utan tävlingsambitioner. Den svåraste nöten är apport. Det som...
Svar
8
· Visningar
1 010
Senast: Fruentimber
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 989
Utrustning Då jag planerar att skaffa häst igen om några år så sitter jag o kollar på utrustning osv. Gillar att ha en färdig plan för hur saker... 2
Svar
30
· Visningar
2 547
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka