Basilika
Trådstartare
Jag tänkte sätta upp ett snitsigt nätverk i huset jag snart flyttar in i. Vi kommer ha datorer på alla tre våningarrna (stationära och bärbara) jag tror inte att den vanliga routern från bredbandsleverantören räcker. Hur utökar man enklast nätverket? Via elnätet i huset? Via fler routrar? Jag vill inte gärna dra en massa trådar i huset även om det kunde vara läge för det nu när huset ändå ska renoveras.
Jag skulle kunna tänka mig att sätta upp en server någonstans, som navet i huset med backup och som huvudlagringsplats av typ filmer och bilder. Där skulle också skrivare kunna vara installerade så alla har tillgång till dem (jag har fn ingen nätverksskrivare).
Någon som har en bra ide om hur det skulle se ut? Gärna med minsta möjliga investering och arbetsinsats
Jag skulle kunna tänka mig att sätta upp en server någonstans, som navet i huset med backup och som huvudlagringsplats av typ filmer och bilder. Där skulle också skrivare kunna vara installerade så alla har tillgång till dem (jag har fn ingen nätverksskrivare).
Någon som har en bra ide om hur det skulle se ut? Gärna med minsta möjliga investering och arbetsinsats