Tips på allroundsadel

feel

Trådstartare
Jag är ute efter en sadel att rida ut i, prisklass lägre... Vill inte betala mer än 4-5000kr.

Ska passa rak rygg, gärna en hel del stöd för skänkeln samt att den ska vara mjuk att sitta i vid långa skrittrundor.

Tips på sadel någon?

Sv: Tips på allroundsadel

Globus Loke är ju STENhårda, min stackars bak blev helt bortdomnad, uuuusch... :p

Wintec Cair 2000 allround. Jätteskön att rida i och ger bra stöd. Många distansryttare rider i Wintec och det handlar om väldigt många timmar i sadeln på träning o tävling. Faktiskt är den nya Wintec dressyrsadeln också väldigt skön equisuede är ett mjukt material, som inte blir kallt. Vi har 4 wintecsadlar av olika modeller så det är bara att fråga på.

Jag har barahaft T6 men både dressyr och hopp, gamla som nya modellen. Rider långt och länge i min hopp för tillfället!

Beg. Zaldi royal kan man komma över för några tusenlappar, passar "många" hästar. :)
Titta runt på beg.annonser och se om det är ngn du fastnar för och ta sedan redan lite mer om den modellen, och prova dig fram.

Är inte dom väldigt dyra??

TS- kolla på wintec!

Skulle satsat på en bättre begagnad för det priset om inte Thorowgood sadlarna i syntet ligger bra?

Morris & Nolan eller Cliff Barnsby är bra kvalité med rakare rygg.... Kolla på hemsidor där du kan köpa beg. på öppet köp och prova!

Vet flera kallblod som dom ligger super på så det är nog olika..

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
429
Senast: Freazer
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
559
Senast: warg
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
643

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka