Tips på böcker

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare alinaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 247
A

alinaa

Ska ju köpa en islanshäst snart, och vill veta mera om rasen.
Kan ni tipsa på bra islandshäst böcker på svenska gärna som jag kan hitta på nätet?
Tack på förhand!

Sv: Tips på böcker

R*da islandsh*st är den boken jag började med i varje fall - rekommenderas!

Hejsan!
Nu är ju detta kanske inte en sida "om islandshästar" men den är bra för den som ska köpa sin första islandshäst som jag antar att du ska.
http://www.geocities.com/ishestur/
Sedan så rekommenderar jag boken "Islandshästar : skötsel, hälsa, gångarter" som är skriven av Ericsson-Frey-Lennartsson.

Lycka till med hästletandet (om du inte förståss har en på G redan;) ) och med hästköpet!
/Mvh Glittnir:banana:

Hej!
Rekommenderar "Islandshästen - vägen till framgång med hästen som parter" Magnús Skúlason-metoden.
Har även läst "Rida islandshäst - Reynirs ridskola" och Islandshästar Skötsel-hälsa-gångarter som de andra har skrivit om. Reynirs bok verkar vara den som alla pratar om, men jag föredrar Magnus bok. Men naturligtvis finns det mycket tänkvärt i alla nämnda böckerna.

Tack för alla tips!
Har nu själv beställt den ya boken på nätet med Skulasson. så jag väntar med spänning på den :)

Liknande trådar

Kultur Ska köpa present till en vän som flyttar till Danmark snart. Tänkte att ett presentkort till Bokus eller Adlibris kunde funka, tills jag...
Svar
4
· Visningar
352
Senast: Flummflicka
·
Ridning Jag är ridlärare på en verksamhet och vill ha tips på olika övningar som är bra att göra i grupp. Både dressyr, bommar och hoppning...
Svar
10
· Visningar
1 364
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
870
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?