Tips på BRA elastiska lindor??

MalanMjöl

Trådstartare
Behöver tips på bra ridlindor som inte sitter uppe på skenan efter fem minuter (alltså dom är alldeles FÖR elastiska :crazy:) Kommer inte att användas jättemycket så det ska helst inte vara några som är jättedyra!

Någon som har nån erfarenhet av bomullslindorna från Börjes, de som sägs vara elastiska iaf?

Är neoprenpaddar bra föresten? Vad tycker ni annars man ska ha? Tips på märke och inköpsställe då oxå gärna.. ;)

Sv: Tips på BRA elastiska lindor??

Jag brukar inte ha problem med några elastiska lindor, har massa olika märken...Om du tror att det är pga. att de är för elastiska, att det är därför de åker upp, testa att linda lite hårdare? Annars har jag bla. Showmaster, billiga från Hööks tex, de funkar för mig! :)

ok tycker jag har dragit åt hur hårt som helst.. :-S Misstänker att de här är extra dåliga för kanterna viks än även när man bara drar ut dom i handen.. Men då spelar det alltså inte så stor roll vilka andra märken jag köper.. :-D Någon erfarenhet av t.ex neoprenpaddar? Tänkte på t.ex horze då d har billiga paddar plus lindor där..

...förstår inte riktigt hur du menar med att lindorna sitter uppe på skenan?? :confused:
jag brukar inhandla billigast möjliga mest elastiska bandage jag hittar..har provat dyra varianter också, men märker ingen skillnad i kvalitet, dom blir ändå trasiga och fransiga och urtvättade efter ett tag..
jag har svarta neoprenepaddar under, eller andra tunna paddar..funkar hur bra som helst..har aldrig varit med om att bandagen har glidit åt något håll..

*knapplån*
Jag har kikat lite på dom här billiga från horze.

Är dom nåt att satsa på?

Jo det är så att man lindar dom jämnt runt hela benet men efter typ fem minuter så sitter dom uppe runt skenan, dom kasar/kryper alltså upp.. Måste verkligen vara urusla vi har fått tag i.. :-S

Jag har ett par Eurostar som jag är väldigt nöjd med. De är mycket lättare att linda med är Showmaster och sitter bättre.

Jag är älskar verkligen Aerborn som jag köper på Hööks. De är inte superelastiska och något dyrare med de håller formen hur bra som helst. Jag har två par som är över 6 år gamla som används ofta!

Jag har använt neoprenpaddar och tyckte att de var helt ok, men de var rätt sköra och gick lätt sönder vilket inte riktigt passar min plånbok.

Jag gillar inte bomullslindor som ridbandage.

Jag har både Hööks elastiska lindor (de som kostar 179:-), Börjes elastiska (som kostar 88:-), Horze's elastiska (de som kostar 89:-) samt ett set Equline elastiska, tror jag betalade runt 150:-/paret.
Equlines är klart bäst. Börjes är rätt usla, Horzes något bättre än Hööks.

Jag har sytt egna i fleece, de slår det mesta... La bara dubbelt lager fleece och sydde en kant runt om och tadaa, har haft dem i 6 år nu och de funkar super... Lindor är förbrukningsvaror, testa att linda hårdare och skippa neoprenpaddar så ska du se att de sitter kvar.

/E

Jag har några elastiska lindor från börjes som jag köpte för 50:- på GBG horseshows mässa för några år sedan. Har inte haft några problem med dom utan tycker dom är bra!

Ja, jag har "vanliga" paddar nu. De är frotté in mot hästens ben och bomull eller annat material ut mot lindan, om du förstår vad jag menar :) De tycker jag funkar alldeles utmärkt, lätta att tvätta och hålla rena :)

Ok då ska jag satsa på "vanliga" paddar. Tack för alla tips! Lutar åt ett par från horze då!

Har som sagt lindat hårt och vågar definitivt inte dra åt mer. Lindat både med skumgummipaddar och "tygpaddar" så jag är rätt säker på att det är lindorna som är felet.. (till övriga)

Liknande trådar

Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som... 2
Svar
29
· Visningar
9 353
Senast: skuggi
·
Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 320
Senast: Sezziyanen
·
Hästhantering Hej. Jag har en supertrevlig 2,5 åring hemma som jag haft i ca 2 veckor. Han kom direkt från bete när jag fick honom och har varit...
Svar
17
· Visningar
5 647
Senast: tara
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tränar tydligen hela tiden på att hitta balansen mellan aktiviteter och vila, och verkar fortfarande ha en del kvar att lära. Efter...
Svar
0
· Visningar
407
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka