Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har ett korsningssto som jag vill ta ett föl på.
Hon har travare i sig, så jag söker en hingst med säker galopp. Gärna en skäck.
Någon som har några tips?
Det är ehnnes första föl och hon är ganska liten, så gärna lite mindre hingstar. ca 150cm.
Nu är jag inte mycket för korsningsavel. I synnerhet inte trevägskorsningar och mera. Det är inte försvarbart för mig att korsa för att sälja. Vill man ha en avkomma på sitt älskade sto för egen räkning och tror att den hingst man valt kommer att matcha stoet bra så må det väl vara hänt.
Det man skall tänka på är att fölet får 50% av vardera föräldern. Om man har otur, kanske inte de bästa eller önskvärda procenten.... Vidare är det i praktiken så att Mamman genom fostran kommer att förstärka många av sina egenskaper i fölet vilket gör att det kanske inte riktigt blir 50% utan mera.
För att återgå till din fråga så antar jag att det är en QH eller Paint du söker?
Gäller det QH finns det en tråd redan här brevid betr vilka hingstar som betäcker andra raser.
Vill du absolut ha en fläckig avkomma så finns tex Vic Tim Rocket inte så långt från dig. www.lazybee.se
Kläder & Bli fin Jag har nog inte vad jag skulle klassa som en större sten, men ändock stenar som så att säga sticker upp ovanför ringen en bit och jag...