Tips på dressyr sadel

Bison

Trådstartare
ska köpa en dressyrsadel till hästen o vill ha lite tips :)
Har en JW hoppsadel o en griffin youngrider allround som slit o släng i skogen o båda ligger väldigt bra även om de är olika i bommen.
Hon har obetydlig manke är ganska rak och behöver en vid bom.
Problemet med de flesta dressyr sadlar är att de åker fram på henne :crazy: vill helst ha en sadel med korta stroppar.
Letar efter sadel i mellan klassen.
Tacksam för svar :bow:

Sv: Tips på dressyr sadel

Har själv köpt en globus dressyrsadel. Kosta 8600 utan tillbehör men den e helt gudomlig att rida i. Den finns med bomvidd upp till 38"själv har jag en 36a

Om alla sadlar har glidit fram har de nog varit för smala och/eller för böjda.... Om Griffin passar skulle jag prova en Griffin..

grifin dressyr passar bra men jag vill inte ha en sån, tycker inte om den....:smirk:
Så¨jag letar efter en som ligger lika dant :)

Sa inte du att JW hade Prestige bom? I såna fall skulle du kunne köpa en sån dressyrsadel!

Jag har en Appaloosa. Den är helt underbar. :love:
Värd att testas kanske?

jo det har den, har provat ett par modeller, men hästyen behöver en svängd gjord för att hålla sadeln på plats o prestige har ju långa stroppar tyvär så de åker fram.
Även keiffer dresdyr åker fram så det handlar inte om att de är för böjda o vidden har varit rätt, hon är helt enkelt sån.

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
536
Senast: warg
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
3 048
Utrustning Vad finns det för sadlar till en häst med avsaknad av manke? Finns det? Han är inte inriden än, men vill ju ha en sadel som passar...
Svar
3
· Visningar
1 376
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka