Tips på dressyrsadel till häst med lång manke

queeniida

Trådstartare
Hej!

Jag är på jakt efter en begagnad dressyrsadel (max 10 000 kr, men helst 5000 kr) till mitt halvblod -09, knappt 170 cm, normal i hull med relativt stort steg och rörlig i bogen. Hästen har lång manke och sittpunkten väldigt nära manken, vad tror ni kan passa? Själv är jag 165 cm, 55 kg och jag vill siita så nära hästen som det bara går och jag är inte ute efter en sadel med en massa stöd. Tacksam för alla tips och tankar!
 
Sv: Tips på dressyrsadel till häst med lång manke

har du bild på hästen i profil utan sadel, underlättar att åtminstone se rygglinjen och se sadelläget om man ska komma med förslag på sadlar som kan passa.
 
Sv: Tips på dressyrsadel till häst med lång manke

Hej! Jag har en prestige Academy till min häst och han har stor manke och ganska lång manke också. Vet dock inte hur de kan kosta på begagnat marknaden men jag är supernöjd med den och man sitter superskönt!
 

Liknande trådar

Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 013
Senast: MiniLi
·
Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel och har efter mycket provande kommit fram till att min häst tyvärr behöver en ganska speciell sadel...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 199
Senast: super
·
Utrustning Söker lite tips på modeller som kan vara värda att titta på inför veckan då vi ska besöka sadelprovare. Då både jag och häst är ganska...
Svar
3
· Visningar
1 702
Senast: tuaphua
·
Gnägg Satt och tänkte på hur olika storlekspreferenser folk verkar ha när det kommer till hästar. Vet en tjej som var ganska nätt och max 155...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
15 078

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV
  • Roliga bilder och memes om katter!

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp