Tips på färger som passar kastanjebrun häst!

MalinM

Trådstartare
Har en kastanjebrun fullblodsvallak som jag inte riktigt kan komma på vilka färger han passar i. Har brun sadel och träns till honom då jag tycker att det är absolut snyggast:love:

Vad tror ni? Var inte blyga för att slänga in lite fina bilder på era vackra gryn;)

Sv: Tips på färger som passar kastanjebrun häst!

min är ganska rödbrun av sig i färgen, antar det är det du menar med kastanjebrun? :)

jag gillar milda nyanser av ganska vanliga "basfärger" så det är vad min häst får ha på sig.
favoritschabraket är ett duvblått GG-schabrak, men han passar ganska bra i turkost och lite mildare gröna färger.
jag har svart sadel och träns, det var helt enkelt den sadeln som passade :) och så tycker jag att det är stilrenast också.

Duvblått
loop2.jpg

Grönt
DSC00501.jpg

Mörkblått
Loopen048_0001.jpg

Kanske lite "trista" färger, men jag gillar när det är relativt naturligt!

En kastanjebrun häst tycker jag passar i de allra flesta färger. Jag skulle kanske inte välja rött till en såpass rödaktig färg, inte heller grått. Grönt är ju rätt omodernt men snyggt ihop med brun och beige utrustning på en brun häst, tycker jag! Vill du ha lite "popping" färger eller vill du ha stilrena, klassiska nyanser? Mörkblått är alltid snyggt på en brun häst, likaså bruna och beiga toner, men det är ju också klassiska dussinfärger som alla kör med. Vill man stå ut lite så är t.ex. lila en underskattad och jättesnygg färg på många hästar, inklusive bruna.

Absolut snyggaste hästfärgen, min häst är också kastanjebrun...;)

Tycker att han är fin i de flesta färger. Jag har en liten förkärlek till de bruna tonerna, creme, beige, kaffe latte, mullvadsbrun och vanlig brun.

Marinblått fungerar också bra och är stilrent och snyggt. Tycker även att ljusgrått och mörkt vinrött klär honom. Grönt och klarblåa färger är nog de färger jag undviker.. Men skulle säkert funka det med om man själv gillar de färgerna!

Lycka till med matchningen!

Har ingen bild (eller nån kastanjebrun häst för den delen), men jag säger i vanlig ordning mörkgrönt :love:
Tror även att nån slags latteaktig färg hade kunnat bli snyggt.

Det är snyggt på alla hästar, men kanske lite extra på kastanjebruna - marinblått med röd kant och vit passpoal. Kanske en aning tråkigt, men ack så snyggt. Annars är det snyggt med grönt och såklart vitt. Gult kan vara fint om man hittar en bra gul färg, nån som inte är sådär lysande.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
639
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 388
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skrotvärde bil
  • Att lämna i smyg
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur