Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi gör smoothies med antingen juice eller sojamjölk som bas![]()
Man kan göra egen havremjölk också om man vill slippa massa extra ämnen. Vet inte hur den funkar att ha i kaffe, men går utmärkt att göra smoothie och pannkakor påFår inte äta soja pga sköldkörtelsjukdom, men när jag har kokosdryck eller mandeldryck brukar jag ta detDock är inte de här ersättningsprodukterna heller bra egentligen, mkt tillsatser i dem. Men jag måste ju för f-n få äta nånting medan jag fasar ut mjölk så jag fuskar
![]()
Äter nu en smoothie med 1 banan, 1-2 dl frysta lingon, färsk ingefära och så en slatt havregurt (som jag eg inte tål så bra men måste ha nån substans i så tog väldigt lite...) och när jag mixat klart det häller jag i några msk solrosfrön så det blir nåt att tugga på.
Allmänt tips (ffa om en försöker äta antiinflammatoriskt): Icas ekologiska havredryck 1,5% innehåller inte en massa konstigheter. Den är relativt ren. Jag tycker dock att den är för söt i sig, antagligen för att den inte är balanserad med tillsaser ;9 Oh denfunkar absolut inte i kaffe/te tyvärr. Men som bas i smoothies.
Man kan göra egen havremjölk också om man vill slippa massa extra ämnen. Vet inte hur den funkar att ha i kaffe, men går utmärkt att göra smoothie och pannkakor påJag använder mandelmanns recept.
när jag ska lyxa till frukosten brukar jag göra fattiga riddare, äggröra eller baka såna frysta croissanter. Croissanter är jättegoda att fylla med något lite matigare (än smör och sylt som jag ofta äter) som skagenröra, lax och färskost eller ost- och skinka. Ibland gör jag chiapudding på kokosgrädde och äter med bär eller sylt. Jag är rätt dålig på frukost, jag har väl de senaste 5 åren ätit frukost på jobbet som jobbet fixar. Så när jag äter frukost är det oftast när jag är ledig och då har man tid för lite extra.
Följer med stort intresse. Jag äter aldrig frukost men är nu tvingad därtill. Så vad ska en laktosintolerant diabetiker som hatar bröd, gröt och liknande och inte klarar att äta något alls egentligen äta?
Nötter? Blodsockerstabilt, energiinnehåll och behöver inte äta mängder...
Just nu ofta chiapuddingJag känner mig så himla less på all frukost och vill ha ngt nytt.
Bombardera mig gärna med tips!
Jag äter det mesta. Även om jag försöker undvika mjölkprodukter normalt äter det absolut ibland.
Så tipsa om allt möjligt; lätt, tungt, varm, kallt, snabbt, längre tid att fixa etc.
Vad äter ni? Vad vill ni äta?