Tips på jobb?

Sv: Tips på jobb?

Kyrkogårdsarbetare kanske kan vara något?

Det är nog inte så dumt. Men man får ju hälsa snällt på folk som kommer och på många ställen får man ju jobba i grupp iaf ibland. Men det finns ju små kyrkogårdar där man kan vara väldigt isolerad.

Det kräver ett grönt öga och att man inte är känslig för "naturens gång".
 
Sv: Tips på jobb?

Brevbärare passar perfekt in.
Sitter i en bil och petar post in i lådor i princip hela arbetsdagen. Enda stressen är om bilen kajkar och man blir mycket försenad, då kan man få lite småirriterade pensionärer, som saknar sin post, framvaggande till bilen.

Det är nog också väldigt mycket beroende på vilket distrikt en kör, samt vilken tid på året det är. Att vara brevbärare i stan med mängder av trapphus att springa i och lite för tight tidsschema är definitivt inte lika lugnt och fint som din erfarenhet verkar vara :)
 
Sv: Tips på jobb?

Det är nog också väldigt mycket beroende på vilket distrikt en kör, samt vilken tid på året det är. Att vara brevbärare i stan med mängder av trapphus att springa i och lite för tight tidsschema är definitivt inte lika lugnt och fint som din erfarenhet verkar vara :)

ja min bf jobbar som brevis och det är knappast lugnt , mycket övertid och bredvidarbete
 
Sv: Tips på jobb?

Funderar på att köra fordon. Budbil, lastbil kanske?
Eller jobba med djur, avbytare vore inte så dumt.

Är det någon som jobbar med något av ovanstående och kan berätta lite?
Eller någon som har tips på annat?
Jag jobbar med att köra bud. Vissa rutter är betydligt stressigare än andra, men överlag är jobbet ganska så stressigt. Sen beror det givetvis på vart man jobbar och vad man har för arbetsgivare. Däremot är jobbet betydligt roligare än vad man tror och dagarna går hur fort som helst. Knappt man kommer till jobbet innan det är lunch och strax efter lunch är det dags att åka hem. :)

Tyvärr har jag inga tips till dig.
 
Sv: Tips på jobb?

När jag har jobbat som brevbärare har det varit oerhört stressigt, mycket övertid i perioder och tighta tidsramar. (Att skotta loss bilen från diken och snödrivor flera gånger i veckan gjorde mig nästan utbränd) Det är dessutom bara ca 3 h som är ensamarbete (ute på rundan) resen är tillsammans med kollegor inne på kontoret. Det är inte heller lätt att ersätta med vikarier eftersom de tar tre gånger så lång tid att sortera och dela en runda som man inte kan.

Tips på jobb till TS: kanske finns det något industrijobb/lagerjobb som kan passa? Jag tänker typ packa saker från ett rullande band i lådor eller något annat som man kan göra nästan sovande. Med bullriga maskiner så du slipper prata med kollegorna? Dock tror jag att alla företag nu för tiden måste gå på absolut maxfart för att göra vinst och det medför stor prestationskrav och stress för de anställda.
 
Sv: Tips på jobb?

Tack för alla svar!
Det var precis detta jag ville, jättebra att folk svarar som har koll på hur det ser ut i verkligheten.
 
Sv: Tips på jobb?

Nu har jag många bra tips.
Att jobba på kyrkogård/parkförvaltning låter intressant, det skulle nog passa mig fint!
Lagerarbete och städare ska jag fundera på. Hamnar man på rätt ställe kan det nog fungera fint det med.

Brevbärare har jag varit inne på tidigare, kul att få höra era erfarenheter.
 
Sv: Tips på jobb?

Lagerarbete tycker jag du ska ta med en nypa salt, jag vet flera som slutar på lager just för pressen, stressen och det stundtals mycket intensiva tempot (inga raster, inte tid för lunch innan bilarna ska iväg etc).
 
Sv: Tips på jobb?

Personlig assistent ?

"utan massa stress och stora ansvarsområden"

Att vara personlig assistent innebär ofta att utföra relativt avancerad hälso- och sjukvård, man är inte ensam om man inte räknar nattarbete, det kan vara oerhört stressande och du har ansvar över att göra livet för en annan person som kanske varken kan kommunicera eller röra sig, bra.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 079
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
37
· Visningar
2 375
  • Artikel
Dagbok Jag har aldrig skrivit i den här delen av forumet förut men det här är nog i allmänhet ett rätt dåligt diskussionsunderlag då det är så...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 432
Senast: Cattis_E
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 579
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp