Tips på jobbfika!

Vad är kvargfluff? :)
29205

Fast det där blir flera portioner för mig :p
 
Matmuffins! Enkelt att göra och enkelt att ta med. Perfekt att ha i frysen och ta med på morgonen, så har den tinat lagom till eftermiddagsfikat :D

Jag brukar ha i zucchini, oliver och fetaost men det finns oändligt med varianter.
 
Brukar ha Overnight oats med till jobbet :)

Lätt att röra ihop havregryn, chiafrön och någon sorts mjölk, tex. ris- eller havremjölk och sedan toppa med vad man har för frukt/bär hemma

Dagens frukost :d

A882B1C5-76F4-4AC0-A805-2AF76332DE8C.jpeg
 
Jag är förvirrad. Jobbfika är för mig när någon står för en fika för alla på jobbet. Menar du att du ska ha med dig mellanmål till jobbet? Varför tipsas det om gröt då i tråden? 🤔
 
Ts vill ha med sig något att äta på rasten. Det är väl inte så svårt att förstå?
Nja, fortfarande är begreppet jobbfika ett pluralbegrepp. Såg att någon mer tänkt som jag och tipsade om bakat i långpanna och med vaniljsås till.
Hade frågan varit "vad ska jag ta med att fika på, när jag jobbar?" hade det varit lite klarare.

Jag tänker att eget fikamaterial är väl bara fantasin och egna preferenser som sätter gränser. Jag har knäcke och digestive i mitt skåp på jobbet. Det är grunden, sen vad jag har till det beror på dagsform.
För en jobbfika röstar jag på långpannan. Rabarberna är plockfärdiga nu :)
 
Nja, fortfarande är begreppet jobbfika ett pluralbegrepp. Såg att någon mer tänkt som jag och tipsade om bakat i långpanna och med vaniljsås till.
Hade frågan varit "vad ska jag ta med att fika på, när jag jobbar?" hade det varit lite klarare.

Jag tänker att eget fikamaterial är väl bara fantasin och egna preferenser som sätter gränser. Jag har knäcke och digestive i mitt skåp på jobbet. Det är grunden, sen vad jag har till det beror på dagsform.
För en jobbfika röstar jag på långpannan. Rabarberna är plockfärdiga nu :)

Jag tyckte det var självklart oavsett stavning 😅
 
Jo. Fika är gemensamt kaffedrickande där antingen någon ambitiös typ bakat kärleksmums åt alla eller någon mindre ambitiös (🙋🏼‍♀️) springer ut och köper några påsar kanelsnäckor som inte möglar på 30 år.

Yoghurt/kvarg/vadsomhelst med bär t ex för eget bruk är mellanmål.

Äsch, jag säger att jag ska ta en fika när kag dricker Celsius och äter en kaka eller bulle 😁
 
Fika! Nej, frukost heter det.

Jag har med mig en sån där bägare med lock som man kan ha müsli i. Lite havregurt och müsli. Räcker gott för mig.
 

Liknande trådar

Mat Snart dags för mig kliva på semestervikariat igen och snart börja samma bekymmer vad ta med till lunch. Givetvis lättast med matlådor...
2
Svar
36
· Visningar
2 270
Senast: FrDrake
·
Skola & Jobb Jobbar som timvik idag men får knappt några timmar alls, så ekonomin är ju katastrof. Det har varit jättemycket strul från start med...
2
Svar
30
· Visningar
2 231
Senast: mamman
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
821
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 016

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp