Tips på låt som beskriver kärlek?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Fibusen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 35
  • Visningar Visningar 2 248

Fibusen

Trådstartare
Jag lyssnar mer och mer sällan på musik och har inte koll alls på vad som spelas nu... Men, jag skulle behöva låttips som handlar om kärlek. Dom få jag hade handlar mest om olycklig kärlek vilket inte passar in. Sååå, bukeoraklet, shooot!

Alltid dig nära av Sofia Karlsson samt Where I Sleep av Emeli Sandé är mina favoriter. Kärleksvisan av Sarah Dawn Finer är också fin. Vill man ha något lite mer fartfyllt funkar You've Got The Love av Florence & The Machine, den spelades på ett bröllop jag var på i somras :)

"Bara om min älskade väntar". Magnifik med Nationalteatern, (givetvis) lika magnifik med Thåström. Och inte så tosig i originalutförandet av Dylan heller (Tomorrow is a long time)

Och förstås Love of my Life. (Queen)

Det är väl iofs något inslag av olycklig kärlek i den, men jag tolkar den som att det är menat att bli ett lyckligt slut ändå.

Liknande trådar

R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen... 2
Svar
33
· Visningar
1 313
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 387
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: Sharpless
·
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 432

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka