Tips på NH-böcker sökes!

Z

Zandora

Någon som har nån bra bok ni vill tipsa om med bra läsning, övningar och bilder då de gäller NH? :bow:
 
Sv: Tips på NH-böcker sökes!

NH är ju ett ganska brett egrepp, men Dansa med hästar är jua lltid en fantastisk bok. Där får man också een dos filosofi....:)
 
Sv: Tips på NH-böcker sökes!

Dans med hästar av Hempfling är nog det bästa du kan få! Helt underbar bok där han går igenom så otroligt mycket klokt. Han går grundligt igenom hur hästen funkar och glider även in på ridning utan hjälpmedel.
Är man ute efter en bok att läsa lite i, gå ut o testa osv kanske den inte är den bästa pga sin omfattning. Men så tycker jag personligen inte att man tränar heller! Man kan inte lära sig hästar genom att läsa en bok.
Nu vet ju inte jag ditt syfte med boken men! :D Jag skulle råda dig att åka på en clinic för en duktig tränare och ha Dansa med hästar på sidan av som extramaterial. Vissa saker måste man ha konkret hjälp med av en handledare för att det ska bli rätt. ;)
 

Liknande trådar

Kultur Jag skulle vilja ha tips på intressanta böcker. Att titta på en film/serie på en skärm ger en viss tillfredsställelse, men jag är i...
Svar
6
· Visningar
502
Senast: Yeah but
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
422
Senast: tott
·
Fritid Jag har gått och intresserat mig för stridsflygplan, och undrar om någon har något tips på bra böcker om just det? Inte för svåra, och...
Svar
5
· Visningar
390
Senast: Sassy
·
Kultur Visst finns det några andra histrorienördar här? Jag läser det mesta i populärlitteratur om forntiden i Sverige (stenåldern tom...
Svar
2
· Visningar
432
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp