Tips på övningar

D

Dressed_In_Red

Jag vill gärna ha lite tips på "styrövningar" för att träna hästens följsamhet och smidighet, och även mjukhet på.

Dvs olika "banor" med bommar osv. (Tänk trail)
 
Sv: Tips på övningar

Jag rider mycke utan tyglar. Flyttar en fot i taget på hästen dit jag vill ha den och lägger mycke tid på att i lugnt tempo få hästen att lyssna på ryttaren.
Om man lägger en god grund så kan man snart (tar ju ett tag :rofl: ) rida långa trailbanor helt utan tygelhjälper. Dessutom har jag mycke rösthjälper som jag använder. Jag har ett tiotal ljud som hästen har lärt sej som fungerar väldigt bra för oss och som gör att det krävs väldigt små hjälper för att ride henne (trots att hon är som en mindre elefant ;) )

Och naturliga banor hittar man inte bara på en ridbana utan man kan använda sej av naturliga hinder i skog och mark. Backa runt en sten, slalom mellan träd mm.
 

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Jag ska hyra ponny från Skällsta ryttarcenter och undrar om ni har några tips på övningar jag kan göra eller saker jag kan...
Svar
3
· Visningar
1 044
Senast: EquusCaty
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
1 987
Senast: JohannaB
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 352
Senast: zarmino
·
Träning Hej! Min häst har gått lite till och från under våren och därav tappat mycket muskler + kondition. Men nu är det dags att börja bygga...
Svar
2
· Visningar
829
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp