Tips på olika liniment.

Evergreen

Trådstartare
har kört med Blue lotion nu sen i Februari, och jag tycker det funkar bra, men nu är det nästan slut och jag vill prova något nytt. :)

Vill främst ha ett liniment att ha efter lite hårdare träningar på benen, som ökar blodgenomströmmningen, samt som man kan ha före träning till att massera "kroppen" (olika muskler) med. Blue Lotion känns nästan lite starkt till det? :crazy:

Jag vet att det redan finns en ny tråd om liniment (fast som inte jag skrivit ;) ), det det känns inte riktigt som jag kommer få svar på just det jag vill veta genom den... :)

Jag anser inte att man ska massera musklerna innan träningen. Skritta fram länge är bättre för att få igång musklerna.

Efter kan man ju kyla benen för att stoppa ev blödningar. Men därefter måste man få igång blodcirkulationen igen, ett bra sätt är att linda stallbandage.

På rumpa och rygg bör man inte använda sig av kylliniment utan snarare ett värmeliniment tex radital.

Varför massera före träning. Jag tycker att Arnica är bäst. :)

Arnika gel tycker jag om, lätt att hantera och inte så stark.
Vill man ha lite mer regelrätt värme så är ju radital värmesalva bättre, men den kan ju ge blistrande effekt så då måste man vara försiktig med täcken, sadlar, lindor osv.
Kamfersalva, samma som på raditalen, kan bli blistrande, men ger en bättre värmeeffekt än bla. arnika.

Jag skulle nog inte välja att massera med liniment före träning, det är bra att man masserar men varför linimenta?

Nej jag vet inte.. Har ingen aning. Men varför inte massera på en vilodag?

Jag använder en Aloe Vera Heat lotion till både mig och pållen. Är supergo! :D :bow:
Den är värmande och jag använder den på vilodagar för massage, efter träning för att minska träningsvärk och vid ledvärk och liknande där det är bra att öka blodcirkulationen.

/Snorpan

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 690
Senast: Ragdoll
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 311
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
604

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka