Tips på organisering - idétorka

Myzan87

Trådstartare
Skulle behövs lite tips på organisering. Det är nämligen så att jag har en liten "sadelhörna" i ett hus och vill på så sätt få in så mycket som möjligt på en liten plats. Det får inte sättas upp något på väggarna och så mycket ska vara i skåpet som möjligt.

Det som ska få plats är:
  • 5 täcken (vinter, fleece, regn, skritt/länd och reflex)
  • benskydd (2fram & 2bak) samt 1par boots
  • 4 par lindor
  • flywell (stavas?)
  • stallapotek (salvor, bandage m.m.)
  • reflexer

På sidorna av skåpet hade jag tänkt ha Dessa krokar. Men jag har ingen aning om hur många krokar som kommer gå åt. (levereras i 5pack så man kan ju slösa lite :p)

På krokarna ska det hänga:
  • 3 träns
  • 4 grimmor
  • 3 bett
  • 4 grimskaft
  • 1 longerlina
  • 2 par tyglar

Sen har jag några schabrak jag gärna hade velat få med någonstanns men de kan troligen ligga på sadelbocken..

Det som det är kris med är hur det ska se ut inuti skåpet. Har ingen aning om vad som blir bäst men det ska inte ligga i en enda röra och det ska vara lätt att hitta bland grejerna. Alla förslag tas tacksamt emot! :bow:

Skåpet är 48x37cm och det tillkommer en hylla ovanför täckena som kommer sitta ungefär 25cm från "taket"

Skåpet
Bild379.jpg

"sadelhörnan"
Bild375.jpg

Sv: Tips på organisering - idétorka

Täcken väl vikta på hyllor, även schabrack. Lindor, skydd reflexer osv i plastlådor (kanon o ha!) som du kan ställa på golv/hyllor/skåpet/i skåpet beroende på storlek.

Jag hade satt krokr I skåpet o förvarat lädret där, skyddas mest mot dam o smuts där o tar mindre plats. Lägg ev ngt täckte som inte blir smutsigt som du använder ofta i botten där o ställ ryktgrejer ovanpå.

Sv: Tips på organisering - idétorka

vad för typ av plastlådor hade du i tankarna? Vad för typ av hyllor menar du? Det finns inte så stor plats att spela på i rummet iom att det är bord, tunga skåp och mycket annat bråte där :(

Har ställt in en sadelbock där sadeln står nu och schabraken/vojlockarna ligger bra därunder :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver lite inspiration och idéer på förvaring i stallet. Vi är 3 tjejer i stallet (4 hästar) och vi har två hyllplan var i...
Svar
12
· Visningar
1 576
Senast: Catrool
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
29 109
Senast: lewellyn
·
Anläggning Tips och ideer önskas. Sadelkammaren är 10-15 kvm (4 lika långa väggar och relativt högt i tak) kan jag tro och där ska fås plats med... 2 3
Svar
47
· Visningar
12 298
Senast: Rie
·
Foder & Strö tänkte höra om det finns några som har bra tips på kraftfoder till hästar med mindre kolhydrater än andra. har en häst som är extremt...
Svar
16
· Visningar
2 415
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka