Bismark
Trådstartare
Har ett underbart vbl sto som är liite w-tränad. Hon har gjort en del av markträningen och är lite riden. Väldigt lugn och föröker alltid sitt bästa. Bär sig fint i skritt och efter ett tag även i trav, men hon är så enormt pigg. Galopp är inte att tänka på i lungt tempo. Och ska man få til len lugn arbetstrav utan att behöva hålla igen henne hela tiden så får det vara på slutet av passet. Men när hon väl är där så går hon kanon i skritt och trav, galoppen har jag inte bråttom med..
Men för att komma till saken, Lite tips på övningar som jag kan göra i skritt? Hon ryggar genom L-bommar och går över pressenningar, vi tränar även på att kunna gå rakt.. Hon gillar när det är lite "tänka-saker" typ trail grejer.. Egentligen är hon alldeles FÖR smart, hon tröttnar så fort hon har "löst" problemet. Men lite kluriga saker och gära sånt jag kan ha nytta av ute i skogen. Gärna lite tips på vad jag kan aktivera hennes hjärna med..
Mvh Bismark
Men för att komma till saken, Lite tips på övningar som jag kan göra i skritt? Hon ryggar genom L-bommar och går över pressenningar, vi tränar även på att kunna gå rakt.. Hon gillar när det är lite "tänka-saker" typ trail grejer.. Egentligen är hon alldeles FÖR smart, hon tröttnar så fort hon har "löst" problemet. Men lite kluriga saker och gära sånt jag kan ha nytta av ute i skogen. Gärna lite tips på vad jag kan aktivera hennes hjärna med..
Mvh Bismark