Tips på ras

Troligen många fler registrerade 2016. Men eftersom den bara är preliminärt godkänd inom FIFe än, så är den nog inte jättekänd. De har tydligen inte varit helt lättsålda heller så jag vet flera uppfödare som slutat. Synd, jag älskar dom :love:

Synd, jag tycker de verkar trevliga. Jag blev ju med German Rex, inte vanliga heller.
 
Social och gosig, vill ha en knäkatt. Minimal pälsvård och ska fälla så lite som möjligt. Kommer vara innekatt.


Jag ser inte riktigt utifrån dina kriteria varför du skulle behöva en raskatt som många föreslår .

Skaffa en vanlig huskatt men se till att välja en frisk och sund givetvis.

Är du ute efter en kattunge eller en lite äldre ? Om inte kattunge är nödvändigt så kan du ju hitta kissar på hög, som behöver ett fint hem och samtidigt etablerat är keliga, sociala, lugna osv 😄

Tänk på att kisse inte kan vara ensam när du reser mycket . Du reser väl en del iom jobbet ?
 
Senast ändrad:
Jag ser inte riktigt utifrån dina kriteria varför du skulle behöva en raskatt som många föreslår .

Skaffa en vanlig huskatt men se till att välja en frisk och sund givetvis.

Är du ute efter en kattunge eller en lite äldre ? Om inte kattunge är nödvändigt så kan du ju hitta kissar på hög, som behöver ett fint hem och samtidigt etablerat är keliga, sociala, lugna osv 😄

Jag har tittat på huskatter också men de flesta är vana att vara både ute och inne eller säljs pga att de inte trivs som innekatter.
Finns inte så många annonser ute på vuxna katter.
 
Kollat katthemmens annonser, inget intressant där heller.

Nu vet jag inte var du bor, men är det i Stockholmsregionen så finns det ett antal seriösa katthem du kan kontakta och ge dem din lista på vad du vill ha. Sedan kan de kontakta dig när det kommer in en katt de tror skulle passa dig. Det är en stor genomströmning så att ta 'stickprov' fungerar inte.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Nu vet jag inte var du bor, men är det i Stockholmsregionen så finns det ett antal seriösa katthem du kan kontakta och ge dem din lista på vad du vill ha. Sedan kan de kontakta dig när det kommer in en katt de tror skulle passa dig. Det är en stor genomströmning så att ta 'stickprov' fungerar inte.

Har ca 25 mil till sthlm så det blir lite långt. Vill gärna träffa katten innan jag bestämmer mig 😊
 
Jo, men eftersom jag inte riktigt vet vad jag vill ha föredrar jag att titta på annonser och se vad jag fastnar för.

Fast med ett katthem så får du ju självklart även träffa katten innan du bestämmer dig/katthemmet känner att du är rätt osv...
 
Fast med ett katthem så får du ju självklart även träffa katten innan du bestämmer dig/katthemmet känner att du är rätt osv...

Det tror jag säkert.
Men som sagt så föredrar jag att titta på annonser och fundera i lugn och ro. Det är ingen panik, vill hitta just den speciella katten som jag fastnar för.
 
Att tänka på är att en del annonser på Blocket om utekatt är för att ägarna inte riktigt orkar med att ha en innekatt eftersom det krävs mer aktivering och anpassning av hemmet.

Men den där speciella katten som kommer att äga dig, finns därute, det gäller bara att ha tålamod :up:
 
Jag tycker ju att du ska ha en somali @Bison :)
Mest för att jag älskar rasen och kommer att ha en som behöver omplaceras så småningom - i så fall blir kanske bägge mina klara avelshonor östgötar. De är förresten vana vid hundar.

Fast jag ska ju ha dom ett tag till för sina kullar - sen kanske jag är för blödig för att de ska flytta och ja ...så
 
Du är väl införstådd med att det är katt du talar om? Katten har ingen ägare - den har personal och väljer den. Passar matte för katten så blir det nog bra, med eller utan päls!
 
Om du är nyfiken på huskatter också så finns det en underbar kvinna i Östergötland (tror jag) som tar hand om många stackars katter i nöd. Där finns ofta katter i olika åldrar och olika bakgrunder, men vad de alla har gemensamt är att de vill ha kärlek. :heart Jag följer deras sida på Facebook, och det är nog en av mina absoluta favoritsidor någonsin. "Livet med jourkatter." heter de på FB.
 
Jag tycker ju att du ska ha en somali @Bison :)
Mest för att jag älskar rasen och kommer att ha en som behöver omplaceras så småningom - i så fall blir kanske bägge mina klara avelshonor östgötar. De är förresten vana vid hundar.

Fast jag ska ju ha dom ett tag till för sina kullar - sen kanske jag är för blödig för att de ska flytta och ja ...så

Googlade och det verkar underbara 🤩
 

Bifogade filer

  • 12185030_10153394715233323_6965315424943426233_o.jpg
    12185030_10153394715233323_6965315424943426233_o.jpg
    468,1 KB · Visningar: 65

Liknande trådar

Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
843
Senast: Hoarfrost
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 813
Senast: Sel
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 626
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp