Tips på restaurang i Karlstad?

aprilmaj

Trådstartare
I början på nästa vecka kommer jag att vara i Karlstad. Är det någon som har tips på en bra restaurang i city? Äter det mesta egentligen men skulle vilja att det är mer än bara "vanlig" mat. Någon karlstadbo som kan rekommendera?

I början på nästa vecka kommer jag att vara i Karlstad. Är det någon som har tips på en bra restaurang i city? Äter det mesta egentligen men skulle vilja att det är mer än bara "vanlig" mat. Någon karlstadbo som kan rekommendera?
Tycker du ska gå på antingen 3 kök, tidigare fine dining restaurang som nyligen bytt koncept till mer vanlig restaurang. De har en inglasad uteservering som är fin med utsikt över gästhamnen. Kitchen and table är också bra men är ju en kedja som finns på flera ställen. Har ingen riktigt uteservering heller. Båda dessa ställen har bra service, någon som jag tycker många andra restauranger saknar i Karlstad.

Via Appia gillar jag, lite roligt att få grilla sin egen mat på lavasten och dessutom är både det grillade och buffén till mycket gott!
Själv är jag sugen på att äta tapas på Cava 42, som öppnade för ett tag sedan och nu fått upp sin uteservering. Har dock inte fått tummen ur än så jag kan inte säga varken bu eller bä, men det verkar trevligt. Ligger kanske fem-tio minuters promenad från centrum dock.

Liknande trådar

Mat I mitt yrke blir jag ofta bjuden på framförallt fikabröd, men även mat av olika slag. Jag hälsar ofta på hemma hos människor och i stort... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 093
Senast: MiaMia
·
Kultur Är i Oslo pga av jobbet denna vecka och kommer stanna kvar över helgen då jag faktiskt aldrig har varit här innan (utöver...
Svar
2
· Visningar
257
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Och orka hålla i mer än 1 vecka 🙈 Jag behöver era tips! Är lite för stel för mitt eget bästa och har en tanke om att jag vill komma...
Svar
18
· Visningar
685
Senast: farin
·
Mat Två skotska vänner ska fira bröllopsdag i Stockholm i början av december och har frågat mig om restaurangtips. Jag är inte jättebra på...
Svar
6
· Visningar
636
Senast: EmmaN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka