Tips på Ridskor !

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Saagaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 491
S

Saagaa

Behöver ridskor/jodphurs till vintern/våren. Har mountain horse High Caliber (SCS3) men vill inte rida i dem när jag bara rider ut, känns "lite onödigt". Så jag behöver tips på bra ridskor/jodphurs och om ni vet några bra shaps är dt ett plus :D Tack så mkt på förhand :D

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tips på Ridskor !

Använder ett par Melbourne skor från Börjes (finns en tråd om dem om du är intresserad ;) ) och de är jättebra. Har hållt i minst 2 år (kommer inte ihåg när jag köpte dem :P) och de är jättebekväma och bra :)!
Inte allt för dyra heller:)

Ingen mer som rider med ridskor och är nöjda med sina? ;)

Jag har jodphurs från MH, de utan stålhätta. De är relativt billiga och jag tycker att de håller bra. Men jag är ganska rädd om dem:p
Sen har jag Xselcior(?) leggings till -skitsnygga.

Jag har haft de där Release från B*rjes och de var helt okej att ha på den mindre kalla delen av året men eftersom jag använde dem varje dag även vid mockning och dylikt så höll de inte särskilt länge. Det blev sprickor. Men för att vara så billiga så är de ok.

Nuförtiden använder jag alltid gummistövlar till annat än ridning så att jag inte tär på ridskorna. I vinter blir det ett par fodrade såna där med gummi över foten - är en fryslort;)

på vintern rider jag med mina Mountain Horse Rimfrost Paddock..men dom är ju större och klumpigare än vanliga jodphurs, är det varma skor du är ute efter eller bara vanliga?

Under vintern rekommenderar jag "Dojjan kängor" Så varma och sköna. Det enda jag inte fryser i om vintern.
När det är varmare har jag ett par märkeslösa med snörning och dragkedja bak. De fanns på börjes, men är inte med i senaste katalogen.

Jag söker ett par som man kan ha när man rider ut, är inte så värst frusen av mig. Och nån som har tips på snygga chaps? :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 077
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 381

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka