tips på riktigt smala ridstövlar?

Ponnyryttaren_02

Trådstartare
Har ni något tips på några ridstövlar som skulle passa mina jättesmala vader? Dom är 31 cm runt vaden (där den är som tjockast), 46 cm från hälen till knävecket och ska vara i storlek 39 eller 40... Dom ska helst inte vara så mycket dyrare än 3000...:o Verkar så gott som omöjligt att hitta något om man inte har lust att specialbeställa och lägga 6000 på ridstövlar:crazy:
 
Kan tillägga att varken horsehead (arezzo), Alex boots eller mh är tillräckligt smala... (eller, Alex boots fina i tillräckligt smala vidder, men då är dom typ över 50 cm höga:banghead:) Vet någon vad det kostar att specialbeställa Alex boots? Ger snart upp...:(
 
Cavallo junior finns ner till 33 cm vida.. lär väl bli lite för stora ändå kanske. Hittade Treadstep boots som har ner till 31 cm, dock i UK online.
 
Parlanti passion kostar dock 4600kr, men du får riktigt kalvskinn och sitter som en strumpa, dvs tajt. Kolla måttabellen finns om du googlar!
 
Cavallo junior har jag som har långa smala vader och stora fötter:) dressyrstövel så har jag hittat en de Niro men den var ju ngt dyrare (runt 5000 har jag för mig)
 
Har ni något tips på några ridstövlar som skulle passa mina jättesmala vader? Dom är 31 cm runt vaden (där den är som tjockast), 46 cm från hälen till knävecket och ska vara i storlek 39 eller 40... Dom ska helst inte vara så mycket dyrare än 3000...:o Verkar så gott som omöjligt att hitta något om man inte har lust att specialbeställa och lägga 6000 på ridstövlar:crazy:

Jag har lika smala vader (fortfarande juniorskaft) som du trots att jag är 45 + :D Treadstone har stövlar med ganska smala vader vet jag, har ett par ståendes i garderoben. Modellen heter Field Junior. Även Cavallo bör ha med smala mått. Oftast rider jag dock i ridskor med shortchaps. Både Ariat och Dyon har shortchaps med riktigt smala vadmått. Ser det oftast som positivt då jag kan göra fynd som har smala vader. Har heller inga problem att ta mig i och ur stövlarna och kan ha tjocka ridbyxor och långkallingar under utan bekymmer :p
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 252
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 040
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har nu försökt köpa ridstövlar ett tag och undrar hur fasiken man ska hitta ett par som passar? Alla stövlar är antingen för långa eller...
Svar
12
· Visningar
6 662
Senast: Zoya
·
Utrustning Jagar ridstövlar som en tok, men det är klurigt det här. Jag blir aldrig klok på måtten, alla stövlar är för vida i vaden!. Har 36-37 i...
Svar
13
· Visningar
2 455
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp