Tips på sadel

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Fria
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 026

Fria

Trådstartare
Hej
har en 4-årig arab-appaloosa som är lite väl rund och har kort rygg, hon behöver ridas till och motioneras så hon blir lite slankare. Jag behöver tips om vilka westernsadlar som kan passa henne. Eftersom sadeln inte kommer att passa henne (i slankare form) eller någon annan av mina hästar senare vill jag inte lägga så mycket pengar på den. Eftersom jag inte kan rida i engelsk sits pga av min reumatism har jag valt att bli en av er "westernryttare" men kan dessvärre inte mycket om sadelmärkena och typerna.

Sv: Tips på sadel

Jag tror på en Crates-sadel, de är suveräna till breda hästar. Det skulle inte förvåna mig om den funkar även sen hon blivit av med några kilo. Arabmodellen är dessutom lite kortare.

Som cowsense säger, Crates är absolut värt att prova!
Har själv en Crates till min treåriga "noshörning" och det funkar kanon :)
Men du får nog räkna med minst 6-7 tusen och då har du tur om du hittar en Crates så billigt. Andra kvalitetssadlar kan du hitta från ca 5000 och uppåt :)

Och här håller jag inte med, crates passar i alla fall inte på min appistunna. Han funkar bättre i continental eller bob loomis. Tyvärr är ingen av dessa någon utpräglad lågprissadel heller.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 866
Senast: Nepenthe
·
Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
2 200
Senast: Seabaz
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 769
Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
1 334
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka