Tips på sadlar

krambanan

Trådstartare
Sv: Tips på sadlar

Har du testat märket HorseSaver? den funkar utmärkt på min häst o han har nästan lika rygg som din.. .) testa o se

Jag varnar dig för Horsesaver!
Kolla i tidigare trådar så ser du varför...

Jaguar, Prestige, Dominus, Harry Dabbs, Zaldi är de som jag först och främst tänker på. För hans rygg blev ju förvånansväört rak vid arbete måste jag säga... Men provrid dom märkena och säg vad du tyckte och om delåg bra när du red.

Diabolical_Kitten skrev:
Jag varnar dig för Horsesaver!
Kolla i tidigare trådar så ser du varför...

Jaguar, Prestige, Dominus, Harry Dabbs, Zaldi är de som jag först och främst tänker på. För hans rygg blev ju förvånansväört rak vid arbete måste jag säga... Men provrid dom märkena och säg vad du tyckte och om delåg bra när du red.

O varför då??? Horsesaver fukar skit bra o jag o min vetrinär e jätte nöjda.. :confused:

Diabolical_Kitten skrev:
Sök på forumet... Jag har skrivit det en miljon ggr och orkar inte skriva det en gång till just nu...

Jag har läst allt jag kan hitta... O ursekta mig då att jag gillar horsesaver o lika dant min VET!! Jag gilla den o tyckte hon skulle testa. förlåt. Sen om du har dålig erfarenhet av den e inte mitt fel.

Jag har HorseSaver allorund mot hopp o den ligger utmärkt på min häst.o e väldigt mjuk o skön o rida i.. O min häst har inga "tryckskador m.m."
Du gillar en sadle o jag en.. Låt tjejen bestämma vad hon vill ha jag bara tipsa... **URSEKTA**

Är numera bomlös-fantast. Har du testat någon hubertus? Red en häst med liknande manke och rygg som hade en hubertus. Kommer tyvärr inte ihåg vad modellen hette men den var jätteskön att rida i.

Är du ute efter en dressyr sadel så testa close contact sadeln "Lettir" (Stall Akur). Den var från början tänkt till islandshästar men har träffat flera hbl ägare som tävlar med den.

Lettir2005_comp_web_550.jpg

Diabolical_Kitten skrev:
Men jisses... :rofl: Vad du överdriver. Jag har goda motiveringar för varför man ska passa sig för dom sadlarna.

GE UPP FÖR FAN

Diabolical_Kitten skrev:
Men jisses... :rofl: Vad du överdriver. Jag har goda motiveringar för varför man ska passa sig för dom sadlarna.

Dra upp för mig då varför man ska passa sig för dessa sadlar... De vill jag veta mer än gärna... !

Jag använde sökfunktionen och fann massor av trådar som handlar om Horsesaversadlar. :)

Immer

Tack för alla tips.

Problemet är att hon aldrig haft sadel innan så provrida den kan ju bli svårt. :D Just nu rider jag barbacka (hon är bara "riden" 6 ggr).

Funderar starkt på en Zaldi till men med bredare bomvidd. Älskar min andra Zaldisadel. Köpte den för kanske 10 år sen för 3000:- begagnad och den har inte åldrats en dag sen jag köpte den. Skön att sitta i är den med. Det enda jobbiga med den jag har är att den är allround mot hopp så den är lite knepig att rida dressyr i.

Mer förslag?

/Maria

Kanske ska tillägga att jag har tänkt köpa en begagnad. Gärna brun. Och i prisklass 3000-5000 ungefär.

/Maria

Men allvarligt talat, vad är ditt problem? Hur kan man bli så flyförbannad över ingenting?

Jag har presenterat de argumenten i säkert ett 30 tal trådar som fortfarande finns kvar på forumet, läs där.

Okej, då förstår jag... Då hade jag försökt hitta en vidare Zaldi (inte Atlanta eller de modeller med kilbossor, testa Classicen) för några tusenlappar och ridit med till hästen har vant sig och musklat sig lite.

Jag håller med, men den är dyyyr... Har inte provat den, så den kanske har ett jättefint läder och är jätteskön, men min första tanke är bara att den är alldeles för dyr :crazy:

Har inte läst alla svar för det var så många men jag vill dela med mig iaf!

Jag kan från egen del varmt rekomendera Dominus. Jag har trivts jättebra i den. Men sen måste man ju prova så att den passar både häst och dig! Jag trivs till exempel INTE i Dominus hoppsadlar men jättebra i dressysadeln, trivs ganska bra med Spirit hoppsadel ("kopia" på Dominus) men vet inte hur jag trivs i dressyrsadeln!

Annars har jag hört att de sadlar Diabolic_kitten rekomenderar är bra!

Men det enda är ju bara att prova sig fram! Lycka till!

Testa Appaloosa prestige dom ligger hur bra som helst på dom flesta hästar, dom har mjuk bossa och trycker in mot hästens rygg.:) :)

Liknande trådar

Utrustning Nu vill jag ha hjälp! Har plöjt igenom både dyrare och billigare varianter på sadlar och hittar ingen som sitter optimalt på denna rygg...
Svar
14
· Visningar
1 448
Senast: bigganl
·
Utrustning Håller på att spana efter sadlar och har just nu två hemma. En dressyrsadel från hööks, billigaste modellen, och en Wintec Cair. Skulle...
Svar
3
· Visningar
883
Utrustning Jag har redan tagit hjälp av två olika sadelutprovare och har även en del kunskap själv. Problemet är att det inte finns någon butik...
Svar
3
· Visningar
2 019
Utrustning Har haft hästen i ganska precis 4 år och haft problem med sadlar sen dess. Fick med en westernsadel som verkar ligga bra i alla lägen...
Svar
2
· Visningar
971

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka