Tips på saker att baka!

Halcyon

Trådstartare
Här kommer viktigaste tråden... :rofl: Jag behöver tips på vad man kan baka. Ska va till några personer.
Kravet är ingen frukt, bär eller sylt (mina krav 😅) , annars är nog fritt fram och ska inte va allt för jobbigt att göra.
 
Om man gillar snickers så kan man blanda smooth jordnötssmör med socker efter behag, sedan blanda i cornflakes. Tryck ut ca 1-2 cm tjockt i lämplig form, smält choklad över vattenbad. Smeta över och ställ in i kylen, klar när chokladen stelnat :D
 
Här kommer viktigaste tråden... :rofl: Jag behöver tips på vad man kan baka. Ska va till några personer.
Kravet är ingen frukt, bär eller sylt (mina krav 😅) , annars är nog fritt fram och ska inte va allt för jobbigt att göra.
Jag fick en så god keylimepaj (?) hos en kompis! Eller det kanske inte går pga limen?
 
Här kommer viktigaste tråden... :rofl: Jag behöver tips på vad man kan baka. Ska va till några personer.
Kravet är ingen frukt, bär eller sylt (mina krav 😅) , annars är nog fritt fram och ska inte va allt för jobbigt att göra.
Silviakaka
Hallongrottor men man lägger en halv dumle istället för hallonsylt i gropen. Och flingsalt i degen!
 
Nu är jag kanske lite sent ute, men jag vill ändå tipsa om den senaste favoriten här. Kanske till nästa tillfälle... Kolacheesecake med dajm. Ingen ugn behövs. Görs med Dulche de leche.
Så. God.
 

Liknande trådar

Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 548
Senast: Linta
·
Mat Ska baka något till sambons fack styrelsemöte. Ska gå kunna bära med sig i ryggsäck eller påse. Gärna nått med ägg i så jag blir av med...
Svar
6
· Visningar
775
Senast: Skjøldur
·
Kläder & Bli fin Vet finns många här inne som bra hitta kläder. Så nu ber jag er om hjälp! Jag blev av med en favorit tröja tidigare idag, dock beställt...
Svar
10
· Visningar
827
Senast: Enya
·
Fritid Jag stickade lite som barn och har stickat en och annan halsduk med bara räta maskor och det är ju inte så avancerat (vad jag minns)...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
3 426
Senast: vilde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp