Tips på SMAKLIGT foder.

YorkWann

Trådstartare
Lite skitsamma just nu vad det innehåller, vad det är osv, bara det är just SMAKLIGT (torrfoder då) VoH har vi i frysen, men tips på gott torrfoder önskas! (Gärna av er med KRÄSNA hundar)

Ni med labbar behöver inte svara i denna tråd ;) :p

Sv: Tips på SMAKLIGT foder.

Nästan all kattmat brukar fungera tycker jag!

Lite väl dyrt och lite väl "näringsrikt" för många hundar, men det går att ställa hunden på det.

/swat

Just det! Det gillade han ju! Toppen!

Swat; Pengarna spelar ingen roll, att jag inte tänkte på kattmat! (Det är såklart inte långsiktigt!)

(De prövar lite på blå stjärnan, vad han kan tyckas gilla och om nått får stanna kvar, men det skadar ju inte att forska lite själv :) )

Min äter Advance Sensitive, kräsen pudel.
*kl*
Rent hypotetiskt, går det att ha en hund på kattmat, inte bara tillfälligt? Är det skadligt?

För små hundar finns Royal Canin Sensible 30 - för "small fussy dogs" (Billy loves it :D ) och jag tror att det finns ett liknande för större hundar.

7625_rc_mini_sensible_1.jpg

Misstänkte att det var till Stålmannen!

Har de testat Hills A/D-burk?
Som jag ser det ett bra "uppstartsfoder" efter sjukdom/op som är för både hund och katt = delikatess för de flesta hundar ;)

Men - som sagt - vanligt kattfoder, eller ännu hellre foder för kräsna katter, brukar "slinka ner" i den mest kinkiga hund.

Lycka till!
/Swat

:)

Det är inte prövat, men det är noterat! får testa! ska se vad jag kan köpa med mig hem från vet :) hör lite vad de rekommenderar och vad han faktiskt har fått i sig där. (ja, jag räknar med att få hem honom och att allt faktiskt går åt rätt håll nu...)

Senast ändrad:

RCs hypoallergenic (veterinärfoder) har fungerat utmärkt för min hunds aptit! Vi har den fetare varianten (finns tydligen 2 olika) och under de 2 månader han stått på det har han ätit upp maten varenda måltid och mer därtill, jämfört med att ofta strunta i maten innan.

Edit: Handlar det om att det ska stanna kvar också (eller ja, att det också är problemet) så ska det tydligen vara bra för känsliga magar också, oavsett allergi eller inte.

När Fortune hade sin anorektiska period och var sjuk så var det enda fodret jag fick i henne Purina Pro Plans laxfoder. Det luktar faktiskt riktigt gott och hade jag inte haft en fiskallergiker så hade jag gärna fortsatt fodra med det.

Min magsjuka och kräsna hund åt med god aptit Eukanuba Veterinary Diets intestinal burkmat. Frolic brukar också alltid gå ner hur illa det än är med aptiten.

jag var slarvig och glömde beställa foder i tid så jag köpte ett par korvar "oscar power plus", en sorts burkmat i plastkorv. hundarna tyckte att det var MYCKET gott, minina gick och slickade skålen flera gånger efter att hon ätit upp. maten kan förvaras i rumstemperatur tills den är öppnad, därefter behöver den hållas kyld. men en korv räcker en dag till en hund i 25 kg klassen så det är kanske inte så noga. en stor fördel är att jag kunde byta helt tvärt utan någon som helst påverkan på magen! http://lupus.se/templates/group.asp?GroupGuid=789

min tik matvägrade en period, jag gick igenom hela djuraffärens hundmat, men ingen lycka där. tillslut gick jag och köpte en säck helt vanlig Doggy orginal..
och hunden åt som aldrig förr! :D
Doggy proffessionals serien gick vi över till senare och den slinker också ner utan tvekan :)

Finns ej en hund som inte dregglat över mina fickor med standardt hjort! Det och olivers fish and rice ( dessutom skonsamma både två ) älskar min vovve och kan faktiskt tänka sig äta ur skål oxå. Han äter annars inte torrfoder som mat bara som godis. Han har starka associationer till magkatarr av torrfoder nämligen.

Min magsjuka och kräsna hund åt med god aptit Eukanuba Veterinary Diets intestinal burkmat. Frolic brukar också alltid gå ner hur illa det än är med aptiten.

Såg att det var torrfoder du ville ha och Eukanubas Intestinal finns även som det.

Tack, det lät intressant. Standardt , doggy och de vanliga är inte lönt att försöka med (hunden ratar alltså skinka i detta läget. ) Han har fått i sig lite kattmat hos vet, så när han börjar få i sig liiite mer får jag testa vad mer som kan vara smakligt i torrfoderväg. :) Blötmat går bra med sålänge det inte behöver förvaras i frys, har som sagt lite VoH som ska testas med, får inte plats med mer i minimala frysen. Så burkmat ska absolut testas! Tack för tips!

cilla, vart fick du tag i den maten?

jag hittade den i en liten affär i malmö. det är ju lupus som har maten så den borde vara lätt att beställa hem för butikerna. prova att ringa affärerna på återförsäljarlistan :)

RC Energy 4800 samt RC's Starter är det ENDA min mycket, mycket kräsna hane äter i torrfoderväg. Allt annat går fetbort..
Min andra, som är liiite mindre kräsen äter även valpfoder fär dom yngsta ur några märken - men jag tror att Kimi är mer kräsen än så just nu..

Liknande trådar

Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
727
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Har en ~2.5 kg chihuahua och vi åker ofta med kollektivtrafik. Han är reaktiv och skäller på andra hundar :devil: men håller käften när...
Svar
4
· Visningar
215
Senast: geting
·
Hundhälsa Jag behöver tips på bra torrfoder att ge som kompliment till musch. Jag har en sexmånaders kastrerad dvärgpudel som äter musch med god... 2
Svar
31
· Visningar
2 829
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Har någon erfarenhet av att själv slipa eller lämna in klotång för slipning? Jag sitter med 5-6 helt nyköpta klotänger och ingen är lika...
Svar
1
· Visningar
214
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet