Tips på smarta lösningar för gödselhantering i Container

insearchof

Trådstartare
Hej! Tänkte kolla om någon har något tips på ett smart/smidigt sätt att ha gödselhantering i container istf på gjuten platta? Hyr man? Finns det företag som är intresserade av att tillhandahålla container och dessutom tömma den vid jämna mellanrum? Tex tillverkare av planteringsjord eller annat. Alla tips av intresse.
 
Hej! Tänkte kolla om någon har något tips på ett smart/smidigt sätt att ha gödselhantering i container istf på gjuten platta? Hyr man? Finns det företag som är intresserade av att tillhandahålla container och dessutom tömma den vid jämna mellanrum? Tex tillverkare av planteringsjord eller annat. Alla tips av intresse.

Beror helt på var i landet du befinner dig.

Vi hade lastväxlarflak och betalade (rätt dyrt) för omhändertagandet). Sedan hänger det också på vilket strömaterial du har.
 
Jag hyr container och får den tömd när jag behöver. för min lilla containter (10 kubik) betalar jag 614 kr i månaden och utöver det tömningskostnad med mera (ca 2000 kr per gång). Det är inte billigt, men praktiskt och bra. Jag har två stora hästar och två minisar. Jag tömmer min container ungefär två gågner per år.
 
Jag har både platta och container för bönderna här inte vill blanda spån och halm. Köpte egen container och så tömmer bonden den till mig vid behov. Betalar runt tusenlappen per tömning som sker varannan, var tredje månad ca. Tror det är ganska dyrt om ett företag ska hyra ut och tömma, har för mig att jag kollade upp det när jag införskaffade min och valde istället att göra såhär iaf men priserna kanske varierar över landet.
 
Jag hyr container och får den tömd när jag behöver. för min lilla containter (10 kubik) betalar jag 614 kr i månaden och utöver det tömningskostnad med mera (ca 2000 kr per gång). Det är inte billigt, men praktiskt och bra. Jag har två stora hästar och två minisar. Jag tömmer min container ungefär två gågner per år.
Oj, du kan inte slänga mycket gödsel i containern. Jag har samma uppsättning hästar som du och containern jag överväger att hyra är 33 m3. Trodde den behövde tömmas 2 ggr per år oxå, men det kanske räcker med en gång då.
 
Oj, du kan inte slänga mycket gödsel i containern. Jag har samma uppsättning hästar som du och containern jag överväger att hyra är 33 m3. Trodde den behövde tömmas 2 ggr per år oxå, men det kanske räcker med en gång då.
Spån eller halmpellets till de stora och djupströbädd till de små. De går på lösdrift mellan april och oktober/november, och då mockas bara bajset. Sedan har jag flera trädgårdsland som behöver matas med gödsel också (går åt kanske fem kubik till dem).
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Skulle vilja ha tips på smarta lösningar från er med utebox, som har underlättat den dagliga skötseln för er. Vi har två uteboxar...
Svar
6
· Visningar
2 515
Senast: Buck
·
Övr. Hund Hej! Jag vet inte om jag kommer få så mycket napp på denna tråd men jag tänkte ge det ett försök. För att försöka göra en lång...
Svar
13
· Visningar
1 177
Senast: Drago
·
J
Hästmänniskan Hej! Vi har lite tankar och funderringar. Är tacksamma för alla tips och råd vi kan få! Fråga nummer ett: Vi har tänkt att bygga ett...
Svar
4
· Visningar
1 699
Senast: jossan110
·
J
Anläggning Hej! Vi har lite tankar och funderringar. Är tacksamma för alla tips och råd vi kan få! Fråga nummer ett: Vi har tänkt att bygga ett...
Svar
5
· Visningar
1 288
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp