Tips på snygga rundsydda Kandar

Nickenyfiken

Trådstartare
vill ha tips på snygga rundsydda kandar (i viss mån även träns) det ska vara med alla spännen i nacken och inte allt för dyra :)

vill ha tips på snygga rundsydda kandar (i viss mån även träns) det ska vara med alla spännen i nacken och inte allt för dyra :)

Premiera och Paarden Bijoux- Snygga och inte dyra. Läderkvaliteten blir ju lite lägre så man får smörja och vårda väl. Beroende på vad man tycker är dyrt och inte har ju Schockemöhle ett fint helt rundsytt också. Horseline hade förr, men den modellen har tyvärr utgått... Sen finns det massor med modeller som har någon rem där spännena tyvärr inte är i nacken, och massor att välja mellan i 6000+ klassen...

Premiera och Paarden Bijoux- Snygga och inte dyra. Läderkvaliteten blir ju lite lägre så man får smörja och vårda väl. Beroende på vad man tycker är dyrt och inte har ju Schockemöhle ett fint helt rundsytt också. Horseline hade förr, men den modellen har tyvärr utgått... Sen finns det massor med modeller som har någon rem där spännena tyvärr inte är i nacken, och massor att välja mellan i 6000+ klassen...

Jag tror mitt Premiera har spännet för nosgrimman på sidan.
Sen vet jag inte om mitt är ett måndagsexemplar. Men lädret är väldigt dåligt.
Då har jag Hööks-träns med betydligt bättre läder.
Mitt kandar är sparsamt använt och på häst där man absolut inte drar i tygeln. Trots det så har det blivit rätt fult på tygeln. Det har liksom släppt ett yttre lager, som känns lackat och inte som genomfärgat läder. Jag har bra smörjprylar.
Jag kommer aldrig köpa ett Premiera igen, trots att de är billiga.

Primera är skit skit skit
Hööks är bättre isåfall
Hubertus är bättre
S

Tyvärr har ju både Hubertus och Hööks (de modeller som går att köpa nu) inte alla spännen i nacken.

Ang. premiera har jag bara erfarenhet av ett av deras äldsta exemplar som jag tyckte hade en helt ok kvalitet, kanske har blivit sämre?

Tycker mitt Premiera håller klart bättre kvalitet än det mesta jag träffat på i Sverige i liknande prisklass. Mycket bättre än alla hööks-träns som finns i stallet. Skulle jag behöva köpa nytt träns skulle jag inte tveka på att köpa nytt Premiera igen. Använder dock andra tyglar till.

Annars tycker jag hööks Hector (och det rundsydda de hade innan, men som inte verkar finnas kvar) har känts ganska bra när jag klämt igenom tränsen i butik.

Premiera är SKIT, Börjes har bättre läder! Jag har sällan känt på något värre, det var verkligen stenhårt. Helt oanvändbart. :crazy: Ni som tycker det är bra, vad jämför ni med?

Hööks har hygglig kvalitet till lågt pris. Jag föredrar Döbert, har rundsydd kandar och träns från dem, men allt läder jag köpt från Hööks har faktisk haft en mjukhet på linje med Döbert. Har visserligen köpt deras dyrare träns men ändå, de är ju väldigt billiga om man jämför med Döbert, OS etc.

Jag håller med centaur
Köpte ett för jag trodde de va ok. Från Holland.
Gav bort det.
Skitläder och fruktansvärd passform

I tränsväg så har jag varit och klämt på Hööks rundsydda "Triton" och tyckte det kändes helt ok, hade de inte kunnat gjort ett kandar som liknade det, tycker man...

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 240
Senast: dukie
·
Kropp & Själ I sommar verkar jag bli ensam med semester här hemma. Jag har egentligen inga problem med att vara hemma, har hur många projekt som...
Svar
18
· Visningar
658
Senast: em76
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: Ramona
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 007
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Elitloppet – en gång om året!
  • Ofräsch häst?