Tips på solresa i Februari

Vanilj_hallon

Trådstartare
Sugen att åka på en solresa, men då jag endast varit på solresa en gång tidigare (Teneriffa, v.44 för fem år sedan) och sedan enbart vinterresor, så har jag ingen aning om vart man skall åka.

Har ni några tips på bra solresor i Februari? Krav: Solsäkert (!), varmt, inom Europa, nära till bra shopping samt pool + hav. Gärna lugnt område och all inklusive.

Ni som varit iväg, har ni några tips till en "nybörjare" inom solresor? ;)

Sv: Tips på solresa i Februari

Finns tyvärr inte så många varma länder i Europa i februari. Det är Kanarieöarna isåfall, men det ligger ju väsentligt längre bort än t.ex Grekland.

Kanske Egypten eller Marocko kan vara något? Är typ som svensk sommar där i februari. Eller Dubai? Tror det är ca 6-7 timmars flygtid. Till Kanarieöarna är det 6 och till Marocko strax under 5 tror jag.

Senast ändrad:

Okej, så uppdaterad var jag på vart värmen är i Februari ;) Om man tänker utanför Europa då, vart skall man befinna sig om man vill ha sol? (!) (Ej för långt iväg eller för dyrt)

Norwegian har ju extremt billiga direktflyg (runt 5000:-) till typ Thailand/Florida men då tar det 10 timmar (för långt?).

Jag hade hellre plussat på 3-4 timmar på flygtiden och varit säker på att få sol och 30 grader och inte moln och 19 grader :)

i februari: kanarieöarna är nog billigast i reskostnad ex Norweigan flyger snorbilligt dit. Att vara är väl de asiatiska länderna fortfarande billigast och solsäkrast. Om du inte är så att du måste boka nu skulle jag satsa på en sista-minuten typ till Thailand/Indien för att hålla nere kostnaderna.

Gambia eller kap verde funderar vi på. Lite varmare än Kanarieöarna men inte vansinnigt långt bort. Gambia är billigare och verkar solsäkrare men inteckningar fritt.
Vi funderar också på Dubai men har inte hunnit kolla så mycket på det.

Kap Verde i Januari/Februari/Mars rekommenderas tyvärr inte... Det är både de kallaste och blåsigaste månaderna där, och framförallt blåsten kan göra livet jobbigt! :/

Liknande trådar

Fritid Vi har aldrig åkt utomlands över jul eller nyår, men är sugen! Sambon o jag fyller båda 40 och barnet 10 i nov/dec så det vore ju en... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 023
Senast: hastflicka
·
Äldre Kanske blev rubriken lite missvisande, jag är inte efter "tänk på det här" i första hand, utan tips på resmål och aktiviteter! Jag är...
Svar
10
· Visningar
1 980
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
12 033
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka