Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hmm dottern utropade Just: jag vill åka kryssning!
Viking line känns kallt i december, men hittat flera i karibienerfarenheter?
Jag har åkt på två kryssningar som utgått från Florida. Varmt är det definitivt! Allting en behöver finns på båten, det är som en mindre by där inne. Har varit helt okej all inclusive mat, Finns ofta att välja på antingen buffé eller a la carte som man får boka bord på.Hmm dottern utropade Just: jag vill åka kryssning!
Finns 7-11 dagars så det funkarMen det blir definitivt mer än en vecka? Men det låter härligt!
Hmm dottern utropade Just: jag vill åka kryssning!
Näää sambon är inte alls sugen på att åka bort jul eller nyår@voltis Jag är nyfiken på om ni har bestämt er för någon resa efter alla våra fin fina tips?![]()
Egypten. Du kan få myllrande stadsliv med massor av små lokala restauranger och affärer i centrala Hurghada, stillhet på en resort vid havet i Marsa Alam och en massa alternativ däremellan. 5-6 timmars flygtid, ett hav med djurliv i världsklass alldeles invid stranden och generellt mycket för pengarna.
Däremot är det inte 25 grader i vattnet vid jul. Det brukar vara 21-23.
<snip>
Hur är det med mellanöstern? Är Jordanien varmt även vid jul?
<snip>
En kompis kom hem från Dubai häromdagen, ni kan stryka det från listan om ni inte vill ha det superdyrt. Hon berättade om en vanlig måltid med hamburgare för fyra pers som gick på över 700:- eller varför inte en drink för 250:-, ja för EN drink.
Hur hårda är de på barnets skola med ledigheter? Det där verkar växla väldigt mkt från skola till skola, hos oss verkar det inte vara några större problem att få ledigt en vecka per läsår, om ni vill åka andra tider.Oj priserna måste ökat rejält sen jag var där för fem år sedan, upplevde priserna som rätt normala, eller inget som stack ut!
Hur hårda är de på barnets skola med ledigheter? Det där verkar växla väldigt mkt från skola till skola, hos oss verkar det inte vara några större problem att få ledigt en vecka per läsår, om ni vill åka andra tider.
Alt är ju även annars höstlovet, då det fortfarande är ordentligt varmt på både Kanarieöarna och Cypern, eller sportlov på Kanarieöarna med uppvärmd pool - alt vänta ända till påsklovet nästa år. Vid påsk är det garanterat fint på Kanarieöarna.
FörlåtIngen aningmitt barn går bara på föris än!
(Gissar att du citerade fel inlägg)
Egypten ar oftast KALLT under December/January/February ... det blir battre i senare delen av February och March. Alexandria ar odragligt kallt, Cairo som inte har medelhavet som slanger in vagor over strandpromenaden obetydligt battre. Men kallt.
Hon börjar ny skola (engelska skolan) till hösten och de verkar rätt hårda med det...Hur hårda är de på barnets skola med ledigheter? Det där verkar växla väldigt mkt från skola till skola, hos oss verkar det inte vara några större problem att få ledigt en vecka per läsår, om ni vill åka andra tider.
Alt är ju även annars höstlovet, då det fortfarande är ordentligt varmt på både Kanarieöarna och Cypern, eller sportlov på Kanarieöarna med uppvärmd pool - alt vänta ända till påsklovet nästa år. Vid påsk är det garanterat fint på Kanarieöarna.
Jag håller inte med. Eller, jo Alexandria och deltat är skitkallt (jobb utomhus i februari i deltat = ingen picknick!). Men de flesta sol- och badturister åker ju till Röda havet och där är temperaturen generellt sett helt ok med 20-25 grader. Sen kan det ibland vara kallare och det blir kyligare på kvällarna och dagarna är kortare.
Men nu är ju inte detta alternativ intressant för TS.
HöstlovetHon börjar ny skola (engelska skolan) till hösten och de verkar rätt hårda med det...
Ville ju helst åka nära våra födelsedagar i nov dec men februari kändes ändå rätt nära
April(påsk) känns för sent då vi åker till grekland i juli, så kort i mellan.
Och ska vi ha badsemester räcker ej kanarieöarna för mig i februari, för kallt.![]()
Kan ej ta ledigt då av olika anledningarHöstlocr
Höstlovet?