Tips på stigläder

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mr_right
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 2 007
M

Mr_right

som är tabacco-färgade? Gärna läderklädda syntetläder (otöjbara). För något år sedan fanns det ju överallt, men tabacco verkar ju inte vara lika poppis längre... Skriv gärna märke och pris, samt bild om ni orkar...

Tack på förhand :bow:

Sv: Tips på stigläder

Vet att Prestige har kostar runt 1000 lappen om jag inte tar helt fel, letar själv efter några till min tabacco färgade sadel (som är lite billigare än 1000 spänn).

Tja, 1000 spänn är även enligt mig lite saftigt, man är ju inte miljonär... än :angel:

Borde man inte kunna få tag på hyffsade för ca 500? Att det ska vara s förbannat svårt att hitta tabaccofärgade nu för tiden, fans ju i var och varannan butik för något år sedan...

Instämmer 1000 spänn tycker jag är för dyrt för stigläder. Har ett par london färgade nu, tjocka och i mjuk kvalitet kostade mig 300 spänn NYA :) , men kommer tyvärr inte ihåg märket + att det är londonfärg på dem (lite ljusare än min sadel). Annars så har jag ingen aning om vart man kan hitta tabacco färgade läder för runt 500 spänn - kanske färgen är på väg ut ur moden :confused:

Jacson har ett par i kalvskinnsklädd nylon, som inte sträcker sig. Jag har de i tabacco (men såklart, två veckor efter att jag köpt dem så måste sadeln bytas :crazy: ).

well, jag har dem inte själv, men HdR är ju ett bra märke.

Njaaa... där håller jag inte med dig. Jag gillar inte HdR överhuvudtaget, jag har provsuttit deras dyrare sadlar (10-12 000) och lädret och komforten på dom är ju hemskt dålig. Lädret är SÄMRE än Globus Loke (tänk Kentaur, stenhårda som tappar färgen direkt). De är även konstruerade såp att sätet blir väldigt litet pga att framvalvet är så långt och man tippas fram av bakvalvet (även om sadeln var i rätt storlek).
Men med tanke på att Kentaurs stigläder har 10 ggr bättre läder ön vad deras sadlar har tänkte jag att kanske HdR har det med....

Aha, det låter ju precis som sånna jag är ute efter :)

Ska kika efter jacson i butikerna! :bow:

Lustigt att det finns så många andra som tycker de är väldigt fina då. :smirk:

Men så finns det ju olika människor som tycker olika saker, och även bättre och sämre exemplar av allt.

Kikade på Jacsons hemsida, samt på internetbutiker, men hittar inte Jacsons kalvskinnsklädda stigläder i nylon i Tabacco, utan "ljus chokladbrun", är det dessa du haft till sadeln? Passar de även till tabaccofärgad sadel? Ser ju ut att vara samma färg.

De är tabaccofärgade.....

Solvira: Och lustigt att det finns så många sadelmakare som tycker som jag. :smirk:
Visst finns det folk som tycker HdR har bra läder, men det beror på vad man jämför med. :smirk: Med tanke på vilka andra sadlar som finns i den prisklassen som har tio ggr bättre läder (t.ex. Stubben och Clincher) tycker jag inte HdR är värda det priset. Inte heller är de värda det priset när de har VÄLDIGT många måndagsexemplar och inte en enda av deras sadlar har ren ull i bossorna. Vilket man får när man köper en Stubben.

Jaja. Min är iaf helt underbar, mjuk och ger mig fantastisk sits enligt tränarna :)
Och hästen älskar den, det är absolut viktigast för mig.

Svarade du på min fråga till Solvira, att Jacsonlädrena var tabaccofärgade? Synd att de inte har tabacco i sortimentet längre då :cry: bara svart, brun och ljust chokladbrun...

Okej, andra tips?

Om ni hade tittat på tradera så sålde jag precis mina prestigeläder i tabaccofärg för 225 kr :smirk:

Annars har ju chetak tabaccofärgade, kostar runt 300 hade jag för mig. Finns också chokladbruna och svarta....

Hmm, jag antar att det var de "ljust chokladbruna" jag köpte... Eftersom jag köpte dem för mindre än en månad sen. Och de passade väldigt bra till min tabaccofärgade sadeln (som ju inte passar längre så den ska bytas :crazy: ).

Va bra! Har hört mycket gott om Jacsons stigläder! Hoppas bara att jag kan få min tabaccosadel, som jag vill ha... Utprovaren kommer idag!!! :bump:

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
284
Senast: Mirre
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: cowgirl81
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
700
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
693
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31