Tips på stigläder

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mr_right
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 2 007
Sv: Tips på stigläder

Ja, jag svarade på din fråga.
De ÄR tabacco färgade.

De har den här färgen:

jacflat2.jpg

Så som bossan ser ut, den färgen har de.

Eh, det är Solvira jag har frågat ovan om det var tabacco eller ljus chokladbrun på jacsonlädrena :smirk:

Vilka läder har du svarat om? Kentaur? Bra att ha alternativ :)

Och det går inte att svara ändå? Jag trodde det främst var svaret du var ute efter, inte vem det var som svarade.
:smirk:

Nej, JACSONS stigläder.

Okej, men om du svarade att Solviras stigläder hon köpt var tabaccofärgade, medan hon säger att de är ljust choklsdbruna så fattar jag inte? Så vitt jag kan se finns inte Jacsons stigläder i tabacco, utan i svart brunt och ljust chokladbrunt..?

Så här skrev Solvira...
"Jacson har ett par i kalvskinnsklädd nylon, som inte sträcker sig. Jag har de i tabacco (men såklart, två veckor efter att jag köpt dem så måste sadeln bytas " & "Hmm, jag antar att det var de "ljust chokladbruna" jag köpte"
Tydligen var hon av uppfattningen att de var tabacco, sen om den affären du tittat i kallar dom för ljust chokladbruna är en annan sak.

Man kan ju inte bara utgå från benämningen. En tabaccofärgad sadel ser inte likadan ut hos alla märken, och vad som kallas new market hos vissa märken kallas tabacco eller teak hos andra märken....

Japp, det hänger jag med på, men nu var jag ute efter vad färgen heter hos tillverkaren, och inte hur den ser ut att vara. Alltså ville jag ha klarhet i om de hon hade köpt hette tabacco eller ljust chokladbruna... Ledsen om jag upprört dig på något vis, men jag fattade ditt inlägg som om de även fanns i tabacco, vilket de tydligen inte gör. Så alltså ska jag kika på jacsons ljust chokladbruna och se om de passar min idag utprovade :bump: tabaccosadel!

Hade du något annat tips på märke? Är inte så förtjust i varken Kingston eller HDR som ovan föreslagits... Och Prestige kanske är lite i saftigaste laget prismässigt... Och Hubertus klämde jag på idag, ingen hit, man kunde töja dem med ren handstyrka :smirk: ...

Kom gärna med fler tips!!!

Kollade på hemsidan nu, de heter svart, brun, chokladbrun och mörkbrun. De kallar deras Jean Luc för chokladbrun. Så stiglädrena borde också heta så. http://www.jacson.se/

Dock tycker jag att de utan tvekan är tabacco.

Du har inte upprört mi9g, jag bara klartgjorde saker och ting...

Jag har ett par Kentaur, dock vte jag inte om de finns i brunt. De har ju bruna sadlar men jag har ingen aning om de har stigläder i den färgen också. (jag har mailat ÅF men inte fått nåt svar än...)
Kostar runt 500 på vissa ställen, här i stan kostar de 700:-
Jag är nöjd med dom, jag skulle aldrig lägga 1150 (vilket de kostar att få Prestige läder i 160) för att få ett par Prestige när Kentaurs läder är såpass bra....

Knapplån

Jag var på Eko och kollade in HdR stigläder, och de var urkassa! Då tycker jag att Jacson för halva priset är mkt bättre för det priset! De var plastiga, tunt läder, breda... Nä.. fy... och 550:- spänn dessutom....

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
284
Senast: Mirre
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: cowgirl81
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
700
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
693
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31