Tips på syntetsadel!!!???

Snobben

Trådstartare
Min syrra ska köpa syntetsadel har hon tänkt & funderar på H**ks Maxam-den med fish grejset(lite tveksam till det)
Den ligger ju ganska bra i pris men har sett i tråd att den inte är bra?
Vad rekommenderar ni för syntetsadel?(ej för dyr)

Hästen är ett varmblod-liten och ganska kort rygg,senaste sadeln låg så det blev mest vikt på bakvalvet...

När man läser om syntetsadlar så står det ofta att dom är bra till hästar med hög manke och halvblod(???)

Vad tycker NI?

Sv: Tips på syntetsadel!!!???

syntetsadlar behöver inte passa just halvblod, utan det beror ju vad det är för sadel och vad det är för häst.
man kan inte säga att en viss sadel passar en viss ras i sig.

kolla på annonsidorna så finns det massor av syntetsadlar till salu.

Nä,det är ju omöjligt att en sadel passar alla halvblod,det är därför jag undrar hur dom (som säljer) kan skriva så,kanske för att sälja då många har just halvblod.

Men dom som har eller haft just syntetsadlar kanske har tips eller erfarenheter om olika syntetsadlar,nån kanske har en liknande pålle me kort rygg & "normal" manke?

Finns det bra syntetsadlar till ett bra pris?

har hästen rak eller svängd rygg?
det kan hjälpa lite i ditt sadeletande.

Hm...Han har väl ganska böjd...
Han är ju inte helt rak i ryggen,men har heller inte "svankböjd" rygg.
Han har ganska så synlig "fåra" vid ryggraden.
Vet inte om han har svårt sadelläge eller bara sadeln var dålig eftersom ryttaren hamnade på bakvalvet,försökte sadla längre bak,& lägga under en padd)

Liknande trådar

Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
266
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
973
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Nån som har förslag på sadel som är kort, passar hög manke med rygg åt det lite rakare hållet. Främsta problemet är att hästen har kort...
Svar
1
· Visningar
591
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka