Tips på tömkörningsgjord...

lakrits

Trådstartare
Tänkte börja tömköra min lillkille framöver och skulle vilja ha tips på en bra tömkörningsgjord till bra pris...

Vad har ni för någon?
Gärna bild?
Ska jag tänka på något speciellt?

Sv: Tips på tömkörningsgjord...

Jag tömkör mina hästar mycket och tycker att det är värt att lägga lite extra pengar till för de billiga gjordarna håller inte för NÅGONTING! Jag har beställt en som kostade en bit över tusenlappen men lägger du lite mer än 500 kan du nog få en någorlunda bra gjord. Det viktigaste är att ha stående ringar på "ryggen" och tringar för inspänning på sidorna. Har man inte stående ringar löper inte tömmen utan fastnar och man blir då hård i handen. Lycka till!

Tänkte börja tömköra min lillkille framöver och skulle vilja ha tips på en bra tömkörningsgjord till bra pris...

Vad har ni för någon?
Gärna bild?
Ska jag tänka på något speciellt?

Jag hoppar på tråden! Är också ute efter en tömkörningsgjord.
Tycker det är svårt att hitta ngn hyfsat billig som har stående ringar??

jag har den globus-gjorden. den är kanonbra! En körtränare som jag tränade tömkörning för rekomenderade även denna gjorden eftersom han tyckte att det var ett måste med en stålbåge i gjorden. Han menar på att ska man tömköra seriöst så är en helmjuk gjord aldeles för ostadig. mer lik sadel också!!

lycka till!

Har oxå Globus-gjorden som jag e supernöjd med. Flera inspänningsmöjligheter, dessutom svanskappa och en kort gjord medföljer (om man sätter på den korta gjorden passar den på B-ponny, jag har provat!) Har den långa gjorden till min stora häst, så den är ju väldigt användbar!
Köpt på Granngården, men den säljs i många affärer, nästan alla affärer häromkring har den.
Ligger på 900-1300 beroende på var man köper den.

Här är en bild:
globuskorgjord.JPG

Finns i mörkbrunt oxå (har själv en sån)

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
771
Senast: Görel
·
Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
144
Senast: NilHe
·
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
776
Utrustning Hej Har problem med kondens i taket på transporten. Tänkte att det kunde avhjälpas med en takventilation, liknande sådan som finns...
Svar
6
· Visningar
354
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka