Tips på trevlig allround hingst

elita

Trådstartare
Tjoho! Jag är total nybörjare imon avel men är sugen på att betäcka mitt sto e. Quite Easy. Hon både hoppar och rör sig ganska bra och skulle vilja ha en hingst som är fin inom båda discipliner men som också har väldigt bra huvud och stabil på marken. Vad har ni för tips? :D Har själv varit väldigt sugen på Comfortuna då jag hört att han är väldigt trevlig och bra i huvudet.
 
Hip Hop, hoppindex 150 dressyrindex 120, trevliga och vettiga. nackdel är att de kan bli lite små.
 
Tjoho! Jag är total nybörjare imon avel men är sugen på att betäcka mitt sto e. Quite Easy. Hon både hoppar och rör sig ganska bra och skulle vilja ha en hingst som är fin inom båda discipliner men som också har väldigt bra huvud och stabil på marken. Vad har ni för tips? :D Har själv varit väldigt sugen på Comfortuna då jag hört att han är väldigt trevlig och bra i huvudet.

Vad är det mer än Quite Easy i henne? Comfortuna är annars, precis som du skriver, jättefin.
 
Hej tack för era tips!! Ska kolla på dem alla e quite Easy och på mammans sida är det bara fullblod. Hon är 162 och vill gärna ha en som blir 160-168 då det känns lagom till mig. Men viktigast är temperament då jag önskar en stabil häst som jag kan rida själv från start
 
Hej tack för era tips!! Ska kolla på dem alla e quite Easy och på mammans sida är det bara fullblod. Hon är 162 och vill gärna ha en som blir 160-168 då det känns lagom till mig. Men viktigast är temperament då jag önskar en stabil häst som jag kan rida själv från start

Även Crelido borde uppfylla dine önskemål, han brukar lämna trevliga, medelstora avkommor som oftast är dubbeltalanger. :)
 
Hej tack för era tips!! Ska kolla på dem alla e quite Easy och på mammans sida är det bara fullblod. Hon är 162 och vill gärna ha en som blir 160-168 då det känns lagom till mig. Men viktigast är temperament då jag önskar en stabil häst som jag kan rida själv från start