Tips på VARMA ridstövlar?

B

**BORTTAGEN**

Jag är en riktigt fryslort när det gäller fötter vid ridning! Är Hööks fårskinnsfodrade nubuckstövlar bra? Varma? Sköna? Prisvärda? Eller några andra tips?
 
Dem har jag aldrig provat.. men gillar skarpt de som fanns i börjes för ett tag sen.. de har nog bytt modell nu.. kanske inte så snygga, men helt klart de varmaste jag haft på fötterna, och då har jag haft på dem i -20 -25 grader.. :) De är inte så dyra heller.. annars har ju Mountain Horse också vinterridstövlar.. men de vet jag inte hur varma de är..
 
Rekommenderar nubuckstövlarna från Hööks! De är jättevarma att rida i, mjuka och följsamma. Ett riktigt bra köp :)
 
Jag har köpt Rimfrost Rider stövlarna från Mountain Horse, använde dem igår när det var -10 gr med tunna sommarstrumpor och jag frös absolut inte! :) Hade jag använt mina Graninge med vinterstrumpor, hade tårna varit isbitar efter 5 min...
 
Jag har rimfrost rider ifrån mountain horse och sen jag köpte dem har jag aldrig frusit om tårna! :love:
 
Jag köpte ett par MH Rimfrost Rider och jag är hittills jättenöjd med dem. :)
Innan frös jag jämt i mina graningestövlar som jag haft. Frös även i vinterskor som var extra stora coh strumpor däri.
Nu är första vintern som jag har kunnat skritta ut på en timslång tur i -10° åtminstone utan att känna minsta tendens till att frysa om tårna. Jättebra köp! :)
 
varför inte satsa på en ordentlig sko? och ett par leggins, tror att det är varmare.. har fått för mig det iaf.. :smirk:
 
Rimfrost rider från mountain horse är jättevarma...ngt som jag rekommenderar....
 
Jag har mountain horse vinterstövel. den är fodrat med "sittunderlägg" supervarm, har aldrig frysit om fötterna med den stöveln.
Finns på granngården för ca 800 kr. Rekomenderas varmt. :D
 
Satsa på en mocka,läder eller skinn sko/stövel. EJ syntet då fryser du!
Sedan skall du endast ha en ren ullsocka, då fryser du inte. Du kan även ha en ullsula oxå, men socka är bättre. Du skall kunna röra på tårna, packar du m massa strumpor och tror att det blir varmt så tror du fel. Går du mycket skall du byta sockar efter halva dagen.

Tänk på att om du svettas i foten, det blir fuktigt, då fryser du oxå.

Kram Favina :bump:
 
min kompis har d...hon e jättenöjd med de...själv har jag rimfrost paddock och ett hett tips är att skaffa sådana eller rimfrost rider...med raggsockor i dubbla lager är de underbara! :banana: :bump: :bow: :D
 
Jag frös inte i mina Graningestövlar igår...men jag kanske är konstig?

Har ett par gamla vinterstövlar som jag köpte på H**ks för länge sen, o de var varma när de ej var blöta...
 
Jag har ett par supervarma stövlar som jag köpte på Odal (Granngården) för något år sen. Det var något hundnamn på dem typ Labrador eller Golden Retriver. Varma och helt underbara! Kan vara aningen stora i stigbyglarna men då kan man ju köpa stora stygbyglar för vinterbruk.
 
Jag säger bara Rimfrost Rider från MH.
Supervarma och sköna. Har haft dom nu när det varit runt -25 grader och har inte fryst om fötterna nåt.
Har ett par ullfrotte strumpor inuti och det är kalasvarmt och skönt!
 
Har ett par fårskinnsfodrade ridstövlar från Rectiligne. Supersköna, helt kär. Har aldrig nånsin frusit om fötterna.
 
Jag har Hansbos vinterstövel (Dojan-modellen), de fungerar bra, än har jag inte frusit.
 

Liknande trådar

Utrustning Hjälp! Jag har drabbats av hälsporre, och behöver använda skor som ger ett bra stöd och dessutom ha en uppbyggd iläggssula. Igår...
Svar
9
· Visningar
688
Senast: MiniLi
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 373
Senast: Buongusto
·
Utrustning Jag behöver tips på bra säkerhetsvästar, vill gärna ha en bekväm väst men jag vet inte riktigt vilka västar som ändå är någorlunda...
Svar
7
· Visningar
759
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 551
Senast: Buongusto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp