tips på vita ridbyxor samt fråga

S

__Stilett__

vi börjar med frågan.
är det ngn som tävlar med annan färg än vita o cremefärgade ridbyxor i dressyren? visa gärna bilder. är rädd för att mina vita inte passar längre och hinner ej köpa nya inför tävling. Kan man ta vad som helst hemma typ, även mörka med rutor? och svart kavaj då.

sen vill jag ha tips på vart man kan beställa vita ridbyxor som är elastiska och "töjbara" i passformen då jag har skitsvårt att hitta ridbyxor som passar sen jag gick upp i vikt pga sjukdom.
Ska passa "kort o tjock" ryttare :D
har redan provat varenda par som finns i varje butik här men inga passar. Dom är för stela i materialet. Får vara helskodda eller inte, spelar ingen roll, bara dom är sköna och gärna hållbara för tävling.
 
Sv: tips på vita ridbyxor samt fråga

Jag är ju väldigt konservativ, tycker inte ens att cremefärgade ridbrallor passar på tävling. Vitt ska det va ;)

Hur pass mycket vill du lägga ut på ett par tävlingsbrallor? Jag tycker att Pikeur Cindy är väldigt stretchiga, dessutom ganska "stora" i midjan eller hur jag nu ska förklara. De är ju rätt låga och är inte sådär "getingmidjeformade" som väldigt många ridbyxor är.
 
Sv: tips på vita ridbyxor samt fråga

spelar nog ingen roll vad dom kostar.
billiga som dyra. Bara jag hittar ngn som jag tror kan passa.
Men dom måste gå att beställa ifrån nätet.
kan ju direkt säga att "ala börjes tingsryd byxor" passar absolut inte jag i.

vill absolut ha vita till tävling...
men måste ev ha andra tills jag hittar några.
man blir väl inte diskad om man kommer med mönstrade ridbyxor? ngn som vet? kommer dock försöka få på mig dom vita om jag så får rida med inblåst o hålla andan mage :angel:
 
Sv: tips på vita ridbyxor samt fråga

hm.. kanske beror lite på vilka klasser man rider, men har för mig att man ska ha vita (eller iaf ljuuuusa) ridbyxor på dressyrtävling..
 
Sv: tips på vita ridbyxor samt fråga

Jag har också för mig att man ska ha ljusa byxor i dressyr och valfritt i hoppning. Är också rätt konservativ på den här punkten. Vitt ska det vara. Blir inte samma sak annars :p Hööks har jag för mig har rätt bra CRW byxor. Deras halvskodda vita "comfort" nånting tror jag är rätt elastiska. Du kan beställa från deras hemsida. Går säkert att ringa och fråga om dem också. Hoppas du hittar nåt :bump:
 
Sv: tips på vita ridbyxor samt fråga

man får ha vilken färg man vill på ridbyxorna, iaf i hopp dressyr och fälttävlan, på alla nivåer.
 
Sv: tips på vita ridbyxor samt fråga

fick på mig dom vita. passade precis. men dom är slitna o behöver bytas ut så jag måste ändå köpa nya typ..nu.

ska kolla på era tips. tack.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag hade tidigare en tråd om kavaj, nu har jag kommit till ridbyxorna. Jag skulle gärna få tips om vita ridbyxor. Önskemålet är att de...
Svar
3
· Visningar
1 014
Senast: Kiwifrukt
·
Utrustning Jag har ett par vita helskodda Pikeurridbyxor till tävling.. Dom är helt underbara och så MEN det blir fläckar på skoningen från...
Svar
15
· Visningar
5 379
Senast: ZanMiguel
·
B
Utrustning Jag har tänkt inhandla två par nya ridbyxor, ett till tävling och ett till vardagsträning. De ska vara helskodda och rätt höga i midjan...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Salinero
·
E
Utrustning Hej! Tänkte ställa alla er erfarna färgmatchare en fråga! Jag ska införskaffa ett par ridbyxor (antagligen från pikeur, men detta är...
Svar
4
· Visningar
968
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp