Och så var det vita ridbyxor...

Lupino

Trådstartare
Jag hade tidigare en tråd om kavaj, nu har jag kommit till ridbyxorna.

Jag skulle gärna få tips om vita ridbyxor. Önskemålet är att de inte ska vara "genomskinliga", ha åtminstone en ficka med dragkedja och gärna något silvrigt eller snygg detalj. Jag tävlar dressyr så önskar att det inte är några loggor och liknande på benen.

Min kroppsform är normal till smal och åt det längre hållet.

Tror jag gärna vill ha grip men funderar även på färgad skoning för att slippa att sadeln färgar av sig. Men de ska vara helskodda/full grip i alla fall.

Tips någon?
 
Jag köpte från hööks och en storlek större än vad jag brukar ha. Större byxor sträcker inte ut tyget lika mycket och det känns inte som om de blir lika genomskinliga.. Känns så iaf;)
 
Jag har precis köpt nya (efter att ha tävlat i Börjes billigaste sen 2004, samma par), och köpte ett par Harcour Jalisca. De är visserligen bara silikonskodda vid knäna, men så sköna (och snygga!) att jag frångick min princip att ha helskodda byxor. Jag vet ju inte vad du är intresserad av för prisklass, för de här är ganska dyra (jag gav 1400 för mina i ordinarie pris, jobbar i en butik som säljer dem så jag fick dem lite billigare på personalrabatt) men lätt de skönaste byxor jag haft.
 

Liknande trådar

Utrustning Är det stört omöjligt att hitta nya vita ridbyxor med lite högre midja och som inte har silikonskoning? Exakt alla ridbyxor verkar ha...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag söker tips om blå kavaj som är ganska mörkt blå men ändå tydligt blå. Färg och längd ungefär som bilden (jag kan behöva längre för...
Svar
6
· Visningar
1 868
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej, jag undrar om någon har tips på vita ridbyxor (helskodda eller knäskodda med silikon) som inte är genomskinliga? Alla jag har...
Svar
7
· Visningar
1 998
Utrustning Hej! Behöver tips på ridleggings av alla sorter. Jag har enormt svårt att hitta ridbyxor som passar och är bekväma (breda höfter och...
Svar
4
· Visningar
1 857
Senast: mooi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp