Bukefalos 28 år!

Tips & trix, lära ridtravare galoppskänkeln

Taxilock

Trådstartare
Nu har jag bestämt mig, jag ska ta tag i det och lära mitt varmblodssto galoppskänkeln.
Skulle vilja ha lite tips & trix på hur man kan träna den och få hästen att verkligen förstå skänkeln!
Måste erkänna att jag bara låtit det vara för hon går ju så fint i skritten och traven och bara bockar i galoppen men om jag någon gång ska få en häst som kan skänkeln måste jag ju träna :angel:

Så kom gärna med tips och råd!

Sorry jag ska använda sökfunktionen litegrann också!
Men om ngn känner för att svara trots att det skrivits åtskilliga trådar om detta så är det välkommet ;)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 803
Senast: Pilot
·
Ridning Hej! Men ridtravare har svårt att gå ned för nedförsbackar, han vill gärna trava nedför och är det extra brant så drar han ned huvudet...
Svar
14
· Visningar
1 491
Senast: skiesabove
·
Ridning Hej! Det är äntligen dags för galopp på min lilla ridtravare. Vi har galopperat förut både ute i skogen och på ridbanan, men det var...
Svar
3
· Visningar
907
Senast: Cambrie
·
Ridning Hej! Jag är medryttare på än äldre ridtravare som för det mesta är en helt underbar häst. Innan jag blev medryttare på henne hade hon...
Svar
15
· Visningar
1 101
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp