Tips vid foderbordsbygge.

Haukur

Trådstartare
Jag skulle vilja ha tips och kanske även en ritning på foderbord.
Ska man ha runt eller fyrkantigt?
Hur högt ska d va?
Hur brett mellan gallren?
Ska man markbehandla marken under bordet?
Ha den i ligghallen-under tak??
Kan man ha trägaller lr biter pållarna sönder d?
Man kanske tom. kan köpa färdiga?
osv. osv.

Jag har 3-7 hästar i hagen...
 
Jag köpte en färdig foderhäck från Kjellfri. Den är främst avsedd för grovfoder (rundbalar) galvad och utan tak. Ingen i familjen är speciellt händig när det gäller den här typen av saker så det fick bli färdigköpt.
 
Kjellfri? Hur får jag tag på en sån?? Har dom nån hemsida?
Har sett sånna där färdiga, ser helt ok ut... Vi har juh småbalar men d lär väl funka d oxå... Vad kostar dom?
 
Skrev fel, det ska ju vara Kellfri. Kolla på deras hemsida www.kellfri.se under foderhäckar. Priserna är plus moms.

Jag har förresten haft en sjöpall i botten på vår foderhäck för att få upp fodret från marken. Det är ingen botten i "min" foderhäck.
 

Liknande trådar

Hemmet Hej Jag har flyttat och har ett sovrum som har mycket vinklar och olika längder på väggar/tak osv. Det får plats en dubbelsäng vid "den...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: Twihard
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 330
Senast: Ajda
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 564
Senast: Tofs
·
Övr. Hund Alltså jag sliter snart mitt hår... Har en småosäker och väldigt försynt retrievertjej som gärna bär på saker. Stort föremålsintresse...
Svar
12
· Visningar
1 472

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp