• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Zonya
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 53
  • Visningar Visningar 3 440
Sv: Tips

om du använedr liniment på benen, massera uppåt!!!!!
Ser alldeles för många som gnuggar nedåt, vilket bara resulterar i att
vätskan som man ju vill få bort stannar kvar!

Knapplån...

För vit svans o ben så har jag hört att jodopax ska va bra.

På vintern tar jag med mig snokremmarna från tränsen och en filt. Lägger filten framför sadeln och tar snokremmarna och sätter runt filten och i ringen fram på sadeln. Så slipper man frysa på lår, knän....

Ha alltid ett balsnöre i fickan.. Går att laga en hage med (provisoriskt) om någon/något skulle göra sönder tråden..
Eller om t.ex tygeln/sidostycke skulle gå av när du är ute & rider..
+ bra till så mycket mera !

Ha alltid kniv på säker men lättåtkomlig plats i stallet. Detta är guld värt när det händer nåt. Se till att kniven Alltid är vass och att den ALLTID är på sin plats. Likadnat med grimmor och grimskaft.
Jag såg filmen från Gävle när de tände på bocken, den brann ner totalt på 7 minuter. Hur lång tid tar det för våra halm/höfyllda stall att brinna ner? (hemska tanke)

//Lillan

_breeze_ skrev:
det mest behövda tipset just nu måste väl vara: HA MKT KLÄDER, OCH MKT TÄCKEN PÅ HÄSTARNA!

Eller ha en välströad lösdrift och lurviga hästar. :angel:

För er som fryser i stallet, köp en ridoverall och riktiga vinterridskor. Man ser så många som går runt och fryser i ridbyxor och vanliga ridskor.

På vintern kan det vara bra att smörja in hovarna med hovtjära någon gång ibland så att dom inte blir för blöta och "svampiga".
På sommarn när det är varmt kan man smörja in med hovfett istället, för att få lite "motsatt" effekt

Har du torvbalar som e hårda eller kanske halvfrusna..hoppa o stampa på den innan du öppnar..blir kanonfint..inga klumpar..ha koll på hästarna runt omkring om dom e inne..dom tror du blivit tokig!!!:bump: :bump: :bump::bump: :bump: :bump:

Liknande trådar

Utrustning För första gången sen öh, nånsin, står jag i ett kallstall med mina hästar. Alltså ett stall som inte har nåt uppvärmt utrymme öht. Nu... 2
Svar
27
· Visningar
3 175
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 204
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 921
Senast: CaisaCax
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 132
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈