peace

Trådstartare
Hur har ni löst det med o väga hösilage?
Jag har en vanlig lövkorg men eftersom hösilaget är så torrt så får man ju inte plats med så mkt. Lite "bökigt" att väga många ggr speciellt om man har många hästar.
Har funderat lite på om man skulle ta en lite mindre lätt pressening o lägga det på o sen väga, men det finns kanske bättre förslag!!
Tips:confused:

Sv: Tips!!

japp, ikea kassar är perfa :D annars är ju alltid hönät bra :D
hehe

Svarar som de andra, vill man väga stråfoder är IKEA-säckar nästan det bästa faktiskt. Våra står på fri tillgång, men säckarna är ändå bästa alternativet att bära runt fodret i :D

IKEA- kassar!!!!:bow: Hur klarade vi oss innan?? Lätt att väga upp o på sommaren om man behöver fodra ute så lastar man bara säckakärran o kör. Kanon!;)

Instämmer i kören...

IKEAkassar såklart!
Använde korgar tidigare, men skulle aldrig komma på tanken igen.;)

Rör det sig om större mängder kanske det går att "sy ihop" en lättpresenning till en större... eh, IKEAkasse?:angel:

Ikeakassarna i mitt hjärta. Dom är perfekta! Men liiiiite fula

Håller med alla om Ikeakassar. Bättre finns inte att väga i. Och mycket får man i också. Lätta att bära med sig många kassar är det också då vissa kassar har stägningsanordningar.

Instämmer i kören!

Hööks har numera också såna kassar, men om de är lika bra/stora som ikeas vet jag inte.

IKEA-kassar!!! Har 3 till varje häst, märkt med deras namn och morgon/middag/kväll, så kan man lätt väga upp rätt mängd OCH hålla reda på vilken som är vilken. Supersmidigt

Instämmer med alla andra men det finn 1 stor nackdel med IKEA-kassarna...

ALLA har ju dom o vi lägger allas kassar i en stor korg så det är ett evigt letande varje dag :)
Men jag har några gula kvar sen stenåldern så jag har gula till 2 av mina och svarta till sista tanten som jag köpt i en ridsportsbutik.. Perfekt så behöver man inte leta längre!

:bow: till IKEA (och alla som kopierat konceptet i udda färger :angel: )

Jag skriver som alla andra IKEA-kassar! helt överlägset!! innan dom fanns i stallet så hade vi en tygkasse som var rätt så lik ikeakassen, samt en lövkorg.
:banana:

Instämmer med alla andra men det finn 1 stor nackdel med IKEA-kassarna...

ALLA har ju dom o vi lägger allas kassar i en stor korg så det är ett evigt letande varje dag :)
Men jag har några gula kvar sen stenåldern så jag har gula till 2 av mina och svarta till sista tanten som jag köpt i en ridsportsbutik.. Perfekt så behöver man inte leta längre!

:bow: till IKEA (och alla som kopierat konceptet i udda färger :angel: )

jag har också några gula kvar från stenåldern som du säger ;)
men i detta stallet har vi inga egna utan det ligger en hel hög i en tunna, så det är bara att ta. rätt så skönt faktiskt. man slipper leta efter sina egna varje dag! mina egna har jag hästtäcken i :idea:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
613
Senast: Elo
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
901
Senast: Oknytt
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 368
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom... 2
Svar
28
· Visningar
1 701
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Donald Trumps andra presidentperiod (2)
  • GVFÖ 2025
  • Ung kille

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka