Tipsa mig om tv-serier!

Jag och sambon kollar gärna en tv-serie på kvällen men nu behövs ny inspiration.
Önskas:
Gärna spännande men inte otäckt
Gärna politik och/eller kriminalare
Min absoluta favorit alla kategorier är The Wire. :love:
Det är visst även Barack Obamas favoritserie. Ett av HBO:s flaggskepp (9,4/10).
Rollbesättaren ska ha alla pris som finns!
Det tar ett par avsnitt innan man kommer in sig i den.
Samtidigt som jag såg det första avsnittet så gick det dokumentärer om kriminaliteten i USA. Man kände igen sig hela tiden!
Makt, korrupt politik, drogproblem, förortsproblem, facket, tidningsproblematik, ja den hade allt.

Jag hade separationsångest innan jag började titta på femte och sista säsongen. Gillar du politik, samhälle och krim är det här absolut något för dig. Och man kan lätt se den en gång om året. :heart
 
The Fall är jättebra men det beror på vad du anser vara för läskigt. Den är rätt obehaglig på ett psykologiskt sätt. Inga spöken eller övernaturligt, "bara" en väldigt creepy seriemördare. Men fantastiskt bra serie! Netflix

White Collar: polisserie som är väldigt rolig och spännande! Netflix
 
The Killing (Joel Kinnaman:love:) The Fall, Marcella och Peaky Blinders är de bästa serierna jag såg på Netflix under föregående år :up: (Peaky Blinders är dock ingen deckare, men ändå värd att rekommendera!)

Tänkte skiva ett inlägg och tipsa om precis samma serier. Bra smak du har! :up: :D
 
Magnum .P.I så klart! :love::D
Har kollat hela serien snart, eller jag är på säsong 6 av 8, så skön serie, och ja jag vet jag är totalt rubbad!!!
:p
 
@hjärter_dam Vill även tipsa om The Jinx! Det är en dokumentär i 6 delar. Jag kan inte alls se skräckfilmer och är rätt lättskrämd och jag kunde se den. Dock är den lite läskig eftersom den handlar om riktiga fall.
 
@hjärter_dam Vill även tipsa om The Jinx! Det är en dokumentär i 6 delar. Jag kan inte alls se skräckfilmer och är rätt lättskrämd och jag kunde se den. Dock är den lite läskig eftersom den handlar om riktiga fall.

The Jinx såg vi förra året (samt Making a Murderer I samma veva) och The Jinx är sjukt spännande och väldigt sevärd.

Såg ovan att du gillade The Fall och The Killing, de är inte för otäcka för min smak. Har fått tips om dom av bekanta men misstänker att de kan vara på gränsen för mina nerver...
 
Tack igen för alla tips, hinner inte svara alla men ska skirva en lista och researcha lite på alla som ni tipsat om :)
 
Bara för jag har abstinens efter nya avsnitt så Lucifer ;)

Så följer jag Sleepy Hollow men vet inte om jag tycker den är jättebra å vissa avsnitt känns lite läskiga iallafall för mig som helt klart blivit mesigare med åren
 
Min absoluta favorit alla kategorier är The Wire. :love:
Det är visst även Barack Obamas favoritserie. Ett av HBO:s flaggskepp (9,4/10).
Rollbesättaren ska ha alla pris som finns!
Det tar ett par avsnitt innan man kommer in sig i den.
Samtidigt som jag såg det första avsnittet så gick det dokumentärer om kriminaliteten i USA. Man kände igen sig hela tiden!
Makt, korrupt politik, drogproblem, förortsproblem, facket, tidningsproblematik, ja den hade allt.

Jag hade separationsångest innan jag började titta på femte och sista säsongen. Gillar du politik, samhälle och krim är det här absolut något för dig. Och man kan lätt se den en gång om året. :heart
För mig tog det nästan hela första säsongen innan jag kom in i den. Jag insåg hur bortskämd jag var med att ha ett litet antal huvudpersoner att hänga upp historien på. The Wire är mycket mer komplex. Men jag gillar den och tror att den är oerhört realistisk.
 
West Wing/Vita Huset (av samma skapare som Newsroom så samma rappa dialog)
Scandal
Sherlock
Broadchurch
Mordkommissionen (dansk krimi-klassiker)
Örnen (dansk krimi som är sjukt bra)
 
För mig tog det nästan hela första säsongen innan jag kom in i den. Jag insåg hur bortskämd jag var med att ha ett litet antal huvudpersoner att hänga upp historien på. The Wire är mycket mer komplex. Men jag gillar den och tror att den är oerhört realistisk.
Första tre avsnitten satt jag som ett frågetecken! Men bet ihop.
Nu ser jag den någon gång om året, den restaurerade utgåvan är att rekommendera. Vilka fantastiska karaktärer och skådespelare!

Fränt hur gänget får jobba sig upp från "källaren" med antika datorer och sakta få mer resurser .
Jag kollar det mesta som många av huvudrollsinnehavarna gör i andra sammanhang. De gör sällan något dåligt.
Inte trodde jag att jag skulle bli så fäst vid en knarkande gaygangster som springer omkring med hagelbössa! :o
 
Inte trodde jag att jag skulle bli så fäst vid en knarkande gaygangster som springer omkring med hagelbössa! :o
Han är verkligen en av favoritkaraktärerna! @Trani har honom som avatar :D

Jag har den också, försökte se om den för nåt år sedan men då kom jag inte längre än första säsongen. Sedan tog det emot - det var väl den säsong som handlade om facket och hamnen.
 
Han är verkligen en av favoritkaraktärerna! @Trani har honom som avatar :D

Jag har den också, försökte se om den för nåt år sedan men då kom jag inte längre än första säsongen. Sedan tog det emot - det var väl den säsong som handlade om facket och hamnen.
Omar är kung! Och japp, har noterat att Trani måste vara en fin människa som har en så speciell avatar, hehe.
Facket/hamnen-säsongen är den tyngsta helt klart. Men när det skrivs i tidningarna ibland om rövslickeri i myndigheter och fack så tänker jag alltid, att det där "vet" jag ju redan hur det går till... ;)
När man tänker på att serien är ett litet skrap på ytan, så blir man riktigt orolig för landet i väst... Så att Trump blev president förvånar mig inte ett smack!
 
Omar är kung! Och japp, har noterat att Trani måste vara en fin människa som har en så speciell avatar, hehe.
Facket/hamnen-säsongen är den tyngsta helt klart. Men när det skrivs i tidningarna ibland om rövslickeri i myndigheter och fack så tänker jag alltid, att det där "vet" jag ju redan hur det går till... ;)
När man tänker på att serien är ett litet skrap på ytan, så blir man riktigt orolig för landet i väst... Så att Trump blev president förvånar mig inte ett smack!
Haha :D

Vad gäller Trump så har jag ett sug efter att se om Vita huset, som jag redan sett flera gånger (dock inte alla säsonger, den tappade efter ett tag). Men jag vill se en president med vett i skallen. :crazy:
 
The Jinx såg vi förra året (samt Making a Murderer I samma veva) och The Jinx är sjukt spännande och väldigt sevärd.

Såg ovan att du gillade The Fall och The Killing, de är inte för otäcka för min smak. Har fått tips om dom av bekanta men misstänker att de kan vara på gränsen för mina nerver...

Making a murderer är ju också sjukt bra!

Förstår inte riktigt om du sett The fall och The killing än? :o Jag har rätt klena nerver men tyckte inte någon av dem var så farlig. Ska jag vara lite känslig tycker jag The fall är läskigare än The killing, man får se mer av morden och tillvägagångssätten där.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp