Tipsa mig om tv-serier!

Jag och sambon kollar gärna en tv-serie på kvällen men nu behövs ny inspiration.

Önskas:
Gärna spännande men inte otäckt
Gärna politik och/eller kriminalare

Önskas ej:
SiFi/Fantasy
Alltför otäckt, jag får svårt att somna om jag blir för skrämd och uppskattar inte alls skräckfilm eller liknande

Vi har sett och gillat exempelvis Bron, House of Cards, Newsroom, Madam Secretary, Designated Survivor, Suits etc. Vad har ni för tips på liknande serier av bra kvalitet?
Om ingen nämnt det än:Luther! :)
 
Lie to me
Leverage
Burn notice
Flashpoint

Vi tycker inte om när det blir för psykopatiskt och brutalt. Innan vi fick barn tittade vi en del på Special Victims och CSI och sånt, men nu är vi föräldrar och betydligt känsligare...
 
Lie to me
Leverage
Burn notice
Flashpoint

Vi tycker inte om när det blir för psykopatiskt och brutalt. Innan vi fick barn tittade vi en del på Special Victims och CSI och sånt, men nu är vi föräldrar och betydligt känsligare...
Åh ja, Lie to me! :love:

Breakout Kings gillade jag också när jag såg den, lite mer lättsam variant. :)
 
Åh! Har någon tipsat om Breaking Bad än? Så. Jävla. Bra. UTROPSTECKEN!

Kanske astöntigt att tipsa om vid det här laget för alla har kanske sett den?! :p Men i alla fall: Bryan Cranston spelar en kemilärare med obotlig cancer som tillsammans med en elev börjar tillverka och sälja crystal meth för att kunna ge frun och sonen ett drägligt liv efter att han gått bort. Riktig nagelbitarserie där man sitter med varenda muskel på helspänn - vi tittade alltid på ett par avsnitt av Modern Family/Parks and Rec efteråt för att slappna av...
 
Kom på två Svenska till.
-Springfloden
-Blå ögon
 
Åh! Har någon tipsat om Breaking Bad än? Så. Jävla. Bra. UTROPSTECKEN!

Kanske astöntigt att tipsa om vid det här laget för alla har kanske sett den?! :p Men i alla fall: Bryan Cranston spelar en kemilärare med obotlig cancer som tillsammans med en elev börjar tillverka och sälja crystal meth för att kunna ge frun och sonen ett drägligt liv efter att han gått bort. Riktig nagelbitarserie där man sitter med varenda muskel på helspänn - vi tittade alltid på ett par avsnitt av Modern Family/Parks and Rec efteråt för att slappna av...
Jag köpte två säsonger men orkade knappt en ... undrar fortfarande vad det var alla gillade :confused:
 
Jag köpte två säsonger men orkade knappt en ... undrar fortfarande vad det var alla gillade :confused:

Jag fastnade visserligen rätt bra i den första säsongen, men fattar efter att ha segat mig igenom alla säsonger, inte heller riktigt varför den är så extremt omtyckt. Mittensäsongerna bara malde på, utan att jag egentligen tyckte att det hände så mycket. Hade de klippt ner hela alltet till två-tre säsonger hade det inte gjort något. Men det är ändå en väldigt välgjord serie med en intressant story och intressanta karaktärer, det tycker jag att man får ge den.
 
Netflix har många bra serier: "The affair" är ju prisbelönat. Bra manus med samma händelse som ses från två personer.
"Rita" är en dansk serie i skolmiljö. Äntligen något skandinaviskt när man är trött på amerikanska serier.
Gemensamt för dessa två serier är att de innehåller mycket sexscener.
 
Jag köpte två säsonger men orkade knappt en ... undrar fortfarande vad det var alla gillade :confused:

Vist var den jobbig?!
Jag plågade mig igenom hela serien (fråga mig inte varför) och jag satt bara och tänkte "Dö då någon gång gubbfan"
 
Som någon annan sa Breaking bad, det finns ju en anledning den blev så känd och hissad. Helt underbar har sett hela serien 5 gånger.

Dexter
eller är det för obehagligt?

Game of Thrones
finns ju om ni gillar den, men den kvalar väl under fantasy

Bron, svensk-danska serien

Sons of anarchy, biker gang

Vikings Underbar serie:love:
 
Lånar tråd:

Jag vill hitta nån serie jag kan fastna i. Jag tröttnar alltid efter nåt avsnitt. De jag hittills lyckats fastna i:
Homeland
The Fall
The Killing
Prison Break
(Grand Hotel - egentligen för tramsig och ospännande för mig men ett par karaktärer är så sköna att jag blev fast!)

Tips? Marcella kom jag igenom 1,5 avsnitt på. Kanske borde ge den en chans till?
 
Lånar tråd:

Jag vill hitta nån serie jag kan fastna i. Jag tröttnar alltid efter nåt avsnitt. De jag hittills lyckats fastna i:
Homeland
The Fall
The Killing
Prison Break
(Grand Hotel - egentligen för tramsig och ospännande för mig men ett par karaktärer är så sköna att jag blev fast!)

Tips? Marcella kom jag igenom 1,5 avsnitt på. Kanske borde ge den en chans till?

Gillar du The Fall kanske Hannibal kan vara något? Men den är en rekommendation för dig isf, för läskig för TS tror jag.
 
Outlander! Bästa serien ever! The Knick är också bra.
De har spelat in två säsonger till av Outlander. :love:
Hoppas de släpps snart.
Den var min hälft som började se den och helt plötsligt kunde jag förutspå vad som skulle hända hela tiden! Det tog ett par avsnitt innan jag kom på att jag ju lyssnat på ett par av Diana Gabaldons böcker!
Välgjord och borde passa alla som gillar Game of Thrones eller The Tudors?
 
Sons of anarchy, biker gang
Underbara karaktärer, Gemma är bara så cool och snyggare karl än Jax får man leta efter. Avskydde Tig i början men det vände när han satt med vindfångaren i reservatet. ;) Har dock bara sett halva eftersom jag är lite mesig (gömde mig i kudden andra halvan).
Var tvungen att se Outsiders (andra säsongen går nu på Viaplay), bara för att Opie är med där. :o
Två andra serier som är skitbra som jag inte tror är nämnda är Band of Brothers och The Pacific?
Men lite skrajkudde dök upp där med. Krig är hemskt men fascinerande.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp